1

Med risk för att trampa många på tårna:

1. Varför skriver inte folk in varifrån de kommer i sina profiler?? Speciellt när man sätter in säljesannonser på saker man inte gärna skickar. Vill man vara hemlig?

2. Varför skriver många inte in sitt namn i profilen? Man kanske inte behöver ange sitt fullständiga, men i alla förnamnet. Som det är nu vet man inte vem en person med mer eller mindre fantasifullt alias är, än mindre vart de kommer ifrån.

Det man kan undra över är varför inte moderatorn gjorde dessa fält obligatoriska/tvingande vid registrering.

3. Varför tar inte folk bort sina icke aktuella annonser? Som det är nu gör många sig besväret att bumpa sin annons för att meddela att de antingen såld (vanligast) eller köpt det annonsen gällde.
Annonsen med alla svar har således spelat ut sitt syft. Tag då bort den så att man inte skräpar ner och "dränker" andra aktuella annonser.

Så där ja, nu har jag hävt ur mig. Nu känns det mycket bättre ICQ/ag

Ännu vet ingen hur en gammal folkvagn kan bli!

2

Åh, vad härligt med en gnälltråd. ICQ/ag Jag passar på att trampa på eventuella otrampade tår:

4. Kan vi inte slippa dessa fjantiga "intressekollar"? Antingen är något till salu eller också inte.

5. Sätt ut ett utgångspris. Det är upp till dig som säljare om du säljer den för utsatt pris, till högstbjudande eller till ett lägre bud.

6. Det här är år 2011. Lägg in en bild om du försöker sälja något för mer än tusen spänn.

3

Jag håller med om namnet, jag skulle såklart helst heta Robert K som jag gör på typ2-klubben här också, men det verkar finnas nån jävel (i Göteborg till råga på allt!) som heter samma sak!  ICQ/ad

Gillar dock robbanonline mer och mer... känns modern på nåt sätt eller hur  Default/lol

Buss -75  |  Westfalia Pickup -70  |  Enkelhytt -88

4

1. Jepp! Borde ha vart obligatoriskt vid reggning.
2. Eller efternamn...  ICQ/ab
3. Fast de e ju lite intressant och ha gamla annonser kvar som lite statistik över vad som sålts och till vilka priser.
4. Jepp!
5. Jepp!!
6. Jepp!!! Den som inte har digitalkamera idag kan gå och gräva ner sig i ett hål i skogen!  ICQ/ag (eller sälja skitbilligt ICQ/ad )

7. 'Låna trådar' varför i he***e kan man inte starta en egen tråd, varför kapa andras trådar? Har aldrig förstått det där med och 'låna tråd', lånar ni kalsonger av polaren också eller?  Default/lol

Buy the ticket, take the ride... - HST

5

Varför ska folk gnälla hela tiden? det är så himla tråkigt när allt gnäll bara spyrs ut.

x2 på ortnamnen och intressekollar.

Vill man sälja så sätt ut bilen till försäljning. Att lägga intressekoll känns mer som ett sätt att få en ego-boost och få reda på hur lite juvelen är värd för andra.

Om du inte vill sälja för en lägre en viss summa så skriv det.

robban: Ordet online är ju jäkligt inne ju så du ligger helt rätt i tiden ICQ/ad

6

Sådärja!
Då har jag satt ut namn och ort i min signatur rad.
Var ju tvungen att ta bort mitt trevliga signaturnamn " fragmentalist" då någon tagit det som sitt användarnamn på thesamba.com och börjat hoppa in i  diskussioner som JAG får stå till svars för via mail.....
Trist när folk verkar dra förhastade slutsatser  ICQ/ad

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

7

Att man lånar trådar tycker jag är ok om det är liknande och tråden är av slutad, då kan man hänvisa till  något ovan lr förkara något som skrivits i ämnet utan att man måste leta upp någon gammal tråd att hänvisa till, och då blir det även mindre trådar Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

8

Håller med fullständigt att de borde vara obligatoriskt med ort i profilen.
Så länge folk presenterar sig IRL som sitt alias här på BV så borde de inte vara några problem

Men visst skulle de underlätta med riktiga namn.
Själv har jag kallats för bajen i 24 år nu.
Så oftast presenterar jag mig även så.
Svarar så i telefonen på jobbet oxå.

9

Om man lånar en tråd för att spinna vidare på samma ämne, tillföra något till en diskussion, jo, men när man te.x. lånar andras köp/sälg trådar för att man vill ha/sälja det samma eller nåt liknande, nja...

Buy the ticket, take the ride... - HST

10

Löf skrev:

Om man lånar en tråd för att spinna vidare på samma ämne, tillföra något till en diskussion, jo, men när man te.x. lånar andras köp/sälg trådar för att man vill ha/sälja det samma eller nåt liknande, nja...

Default/lol  ja det hade jag missat, ja det var ju lite lustigt Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

11

Peter S skrev:

Med risk för att trampa många på tårna:

1. Varför skriver inte folk in varifrån de kommer i sina profiler?? Speciellt när man sätter in säljesannonser på saker man inte gärna skickar. Vill man vara hemlig?

2. Varför skriver många inte in sitt namn i profilen? Man kanske inte behöver ange sitt fullständiga, men i alla förnamnet. Som det är nu vet man inte vem en person med mer eller mindre fantasifullt alias är, än mindre vart de kommer ifrån.

Det man kan undra över är varför inte moderatorn gjorde dessa fält obligatoriska/tvingande vid registrering.

3. Varför tar inte folk bort sina icke aktuella annonser? Som det är nu gör många sig besväret att bumpa sin annons för att meddela att de antingen såld (vanligast) eller köpt det annonsen gällde.
Annonsen med alla svar har således spelat ut sitt syft. Tag då bort den så att man inte skräpar ner och "dränker" andra aktuella annonser.

Så där ja, nu har jag hävt ur mig. Nu känns det mycket bättre ICQ/ag

Talar du bara om för mig hur jag tar bort min annonstråd så skall jag göra det...   ICQ/ad

Alte Liebe rostet nicht!

12

Nej ta inte bort annonser, det är bra info att kunna gå tillbaka och se vad saker sålts för. Se det som "prisstatistik"  ICQ/ag

13

Går det inte att låsa annonstrådar och skriva SÅLT som sista inlägg?

Tycker även jag att "intressekoll" i säljesannons är lite knasigt, bättre då att helt enkelt slänga in en fråga i ett forum "vad kan min bil (eller del) vara värd" för det kan ju vara bra att veta om man ska annonsera ut den...

Däremot så har jag full förståelse för de som inte säljer en pryl till vem som helst. Säljaren har givetvis all rätt att avstå en affär om han tycker köparen verkar skum, otrevlig eller sådan som man kan förvänta sig problem med... Bättre sälja till nån som vet vad det handlar om, kommer och tittar på bilen med cash up front osv...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

14

På en del forum som jag frekventerar så finns en avdelning för "Avslutade affärer" dit alla avslutade flyttas. Kräver en del av moderatorerna men är bra för det blir automatiskt upprensat bland säljes trådarna.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

15

nizekustoms skrev:

Talar du bara om för mig hur jag tar bort min annonstråd så skall jag göra det...   ICQ/ad

Finns det inte en länk som heter Radera tråd som sitter mellan Rapportera och Redigera längst ner till höger av första inlägget, som det gör på andra trådar man skapat?

johan_l skrev:

Tycker även jag att "intressekoll" i säljesannons är lite knasigt, bättre då att helt enkelt slänga in en fråga i ett forum "vad kan min bil (eller del) vara värd" för det kan ju vara bra att veta om man ska annonsera ut den...

Finns det ingen värderingstråd här sedan tidigare?

16 Senaste redigerad av Robert K (2011-05-17 23:16:06)

robbanonline skrev:

Jag håller med om namnet, jag skulle såklart helst heta Robert K som jag gör på typ2-klubben här också, men det verkar finnas nån jävel (i Göteborg till råga på allt!) som heter samma sak!  ICQ/ad

Gillar dock robbanonline mer och mer... känns modern på nåt sätt eller hur  Default/lol

Såja, såja...  ICQ/ag Partille, min bäste herre! Online är iaf bättre än offline.

Mot Hessisch 2017!

17

Haha, jag tror jag får kryssa lite längs västkusten i sommar och bättra på mina geografikunskaper (...för att göra mina påhopp mer precisa i framtiden alltså)  Default/lol

Fint namn!  ICQ/ag