All Tecktyl är nu borta och stommen grundad. Sparade de bakre infästningarna av golvet för att ha som extra referens, och jämföra med de nya golvhalvorna - innan de kapas bort.

Ghia 1968
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » VW 1200 - 1960 / Done!
Sidor Föregående 1 2 3 4 … 15 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
All Tecktyl är nu borta och stommen grundad. Sparade de bakre infästningarna av golvet för att ha som extra referens, och jämföra med de nya golvhalvorna - innan de kapas bort.

Snyggt 
Söndagens arbete i förrådet och köksbordet. Fördelaren är nu klar sånär på den där elektroniska tändningen som aldrig verkar dyka upp. 
Tack vare denna utmärkta tråd har man förhoppningsvis fått ihop den på rätt sätt. Tack Frederik!
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=22799

Tänkte ge mig på att korta framvagnen, så vi börjar väl mäta lite. Det slog mig ganska snabbt att jag inte visste hur mycket man kan korta utan att göra ingrepp i karossen. Tänkte inte byta torn men "raka" bort tornens insida så det blir slätt där, och då även flytta ut muttern för stötdämparen. Ett mått jag sökte fram på The Samba var 30 mm. Kan det stämma måntro?

30mm är vad jag också har hört och gått efter själv så kör på det! Ser ut att vara ett trevligt projekt, den här färgen går absolut inte av för hackor den heller! 
30mm är vad jag också har hört och gått efter själv så kör på det! Ser ut att vara ett trevligt projekt, den här färgen går absolut inte av för hackor den heller!
Tack för det! Då blir det 30 mm. Fantastiskt att ha ett sådant här forum. 
/ P
30 mm och rakade torn. Någon kontrollmätning till och sedan svets.

Trevligt med en 60:ia då jag har en själv, fast den är grå L440
Så denna tråd ska följas!
Vilket tempo! Gött jobb!
L440 Flint Grey, en fin-fin färg.
Det där med punktsvets är väl inte riktigt min grej har jag kommit på nu efter en halva. Nåväl, tur att min kompis vinkelslipen finns till hands.
One down, one to go.

Nu äntligen kom Ignitorsystemet, så nu kan motorn fortsätta att plockas ihop.

Snyggt...bra jobbat! 
Mycket trevlig tråd!
Kul att följa framstegen 
Tändspole och fördelare monterades. Det börjar närma sig en uppstart. Angående vakuumslang mellan vakuumklocka och förgasare, fungerar det endast med en vanlig slang eller måste det vara någon typ koppparledning?

Jag körde med gummislang på min gamla 1600.
Jag körde med gummislang på min gamla 1600.
Tack Anders, då blir det till att prova med en slang.
Det är inget du vill ha putsat? 
Det är inget du vill ha putsat?
Växellådan! Den ser ut som en jordklump nu. Vad tar du? 
Kan nog få dig att spegla dig i den 
Framvagn svetsad och klar. 30 mm kortare. Mycket jobb för så lite.....

Helgens andra uppgift var att få dit höger golvhalva. Pressningen på höger sida verkade vara bättre då inpassning gick mycket bättre, eller så har man själv blivit mer erfaren.
Fan tro't!

Klart du har
Snyggt
Sidor Föregående 1 2 3 4 … 15 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » VW 1200 - 1960 / Done!
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.