Tänkte jag kunde lägga ut denna som en separat tråd.
Istället för att köra livsfarligt 1-kretssystem kan man enkelt bygga om från 1-krets till 2-krets mha volvobehållare utan att ändra utseende i framskuffen eller krångla med slangar och annat.
På en budget-huvudcylinder märkt "indian brass" passar en volvo 240-behållare enligt bild rakt av. Gummipackningarna från volvocylindern har jag för mig skall flyttas över så ta rätt på dem när ni tar cylindern från skroten! Jag tror jag har betalat 20 eller 30 kr / st när jag handlade dessa bromsvätskereservoarer.
På ATE huvudcylindern sägs volvo-behållaren ej passa!
Mellanrummet mellan öppningarna skall vara ca 8.5cm.

För enklaste konvertering, sätt fram som en krets och bak som den andra. Jag hade nya rör men enligt uppgift skall originalrören gå att knäcka om så att det passar.

Vissa 240 hade en lustig 3-kantig behållare som inte fått plats tror jag...
Nackdelen med ovan är att man får fylla / kontrollera via hjulhuset. För den late alt säkerhetsmedvetne bör ett lock med flottör och elektrisk varning för låg nivå passa.
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

