1 Senaste redigerad av Michos Miche (2014-02-02 19:43:11)

Hej!

Då borlängepojkarna har övertalat mig att använda ett splitchassie istället för baychassie till min splitpanel lär jag avyttra det tilltänkta chassiet.

Info om objektet:

Den är med i registret men inte gått sedan 1985, är lagad sedan förut men frisk nog att klara en besiktning utan knappt någon svetsning alls.
Någon gång har den haft en vattenkyld motor, därav extra kylflänsar och tanklock.

Vill man bygga en fin buss finns det massvis med arbete. Vill man bara bygga ihop den som den är och åka är det inte så märkvärdiga insatser som krävs.

Information om delar: Bakluckan är tyvärr redan såld, men övriga karosspaneler finns. Inga stötfångare eller rutor, mer än de i dörrarna fram förutom lilla vänster (med på bild, men urtagen nu). Tyvärr är walkthroughen också bortlovad sedan innan, och kommer att kapas ur innan leverans..

Ingen motor, men växellåda finns lös att få med om man vill. Strålkastare finns också, även tändningslås med nyckeln kvar i. Annars i stort sett en rullande kaross. Hyfsat rak i karossen, lagade trösklar och nedre delen av fronten. Friska skärmkanter.

Bilder:

http://i111.photobucket.com/albums/n125/michz_2006/20120806945.jpg

http://i111.photobucket.com/albums/n125/michz_2006/20120806944.jpg

http://i111.photobucket.com/albums/n125/michz_2006/20120807033.jpg

http://i111.photobucket.com/albums/n125/michz_2006/20120807949.jpg

http://i111.photobucket.com/albums/n125/michz_2006/20120811963.jpg

http://i111.photobucket.com/albums/n125/michz_2006/20120811962.jpg

http://i111.photobucket.com/albums/n125/michz_2006/20120809957.jpg

Delar som kan lämnas i inbyte mot billigare pris: Skärm fram vänster typ 3 1500 S -1965 i gott skick, råttig ljusblå högerdörr till splitbuss med köttkrokshandtag 1962, samtliga säten till splitbubbla eller Zwitter.

Bussen finns i Borlänge. Först till kvarn gäller!

Pris: 6000 kr

PM eller i tråden. Vill man ha mitt telefonnummer går det bra att fråga i PM.

MVH Michael

2

Lite prissänkt: 5000 kr

3

Även skambud och byten kan lämnas på denna stackars buss

4

2000 svenska skambuds kronor då

5

Är den nån som har en rostig late bay, så är det här en perfekt bil. Den har ju typ4motorutrymmet då det är en 72:a

Plocka över allt till denna, istället för att lägga flera veckor på tråkig rostlagning. Och dessutom får ni ju en early bay istället för en late.

6 Senaste redigerad av Franke (2014-02-02 09:02:31)

Om ingen vill ha hela bussen skulle du kunna sälja den i delar annars.
Jag bjuder 1500kr för svärd och framvagn i så fall.

Om det blir aktuellt kan jag upplysa om att bussen står i varmgarage så ev demontering/kapning kan göras i behaglig temperatur ICQ/ab

7

Var o kika på den i Romme igår. Verkar absurt att kapa upp en så frisk 72:a oyo. Om 10 år kommer vi sparka oss själva för det skulle jag tro. Någon måste väl kunna göra något av denna.

*1969:a typ2 husbil som är neptunblå @thefakefalia
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.

8

pm

Bay-72 luftkyld 2,5L 180hk 240nm blivande camper
Transporter T5 TDI 180hk 4M DSG-13
Yamaha FZ-8 -11

9

Ett klipp för fan..! Bara för att den inte har lysen, rutor etc så blir folk rädda? KÖP ICQ/ag har själv fullt tyvärr...

10

Kalle skrev:

Om 10 år kommer vi sparka oss själva för det skulle jag tro.

Det ligger verkligen något i det. ICQ/an

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

11

Ett bud finns ju. Och det är mitt

12

Hallå!

Skulle sitta bra för mig då jag har en late som behöver rostlagas(som du även kan ta walken ifrån).

Då jag just startat motorrenovering på bruksbilen så är jag inte så penningstark just nu,men har kanske lite byte som kanske är intressant?

Du kanske känner suget att köra 1/8 offroad igen? Då har jag komplett kit,xray XB8 TQ lite äldre men skottsäker, kanske du vill/är sugen på att bli en gitarrkung? Då har jag en elgura som passar, LTD ec256 med bytta mickar till det bättre, eller kanske nått till bubbla?

Mvh
Conny

13

Ja, att kapa walkthroughen ur -72 är ju lite dödsstöten.

Går det inte för den potentielle köparen att få köpa tillbaka walkthroughen, om det nu inte blir nån deal med Conny eller Chuckan.

14

har oxå budat via pm väntar på svar  ICQ/ab

Bay-72 luftkyld 2,5L 180hk 240nm blivande camper
Transporter T5 TDI 180hk 4M DSG-13
Yamaha FZ-8 -11

15

Då bussen står på min garageplats kan jag montera justerbara svärd på den om så önskas , skicka pm till mig om det i så fall.

16

Tjena grabbar.
Det är jag som behöver walkthroughen.......

Nu vill jag ju inte döda denna vagn, bara jag får tag på en walkthrough är jag nöjd.
Så Conny, vi kan säkert komma överens om du köper den.
Och Chuckan, om du inte vill kapa ur walkthroughen så tänker jag inte sätta käppar i hjulet.

Men för er därute så behöver jag en walkthrough..................

Jag behöver en till split med........... men det är det väl ingen som ligger på?

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

17

Exakt vad är en walkthrough? Jag gissar att det har med plåten bakom sätena att göra? Jag har en donatorbuss som skall slaktas till våren. Den hade 2 personers soffa + förarsäte fram. Är den intressant att ta delen ifrån eller är det fel plåtar?

/Janne, Eskilstuna

Bay 78 Kleinbus under uppsvetsning, Bay 77 Donatorbuss (skrotad nu), T23 projekt

18

En walkthrough finns att kapas ur en buss ja har stående, som är utom räddning, kolla min projekttråd (69:a bay) finns bilder på den bussen, den ska stå som växthus så de gör inget ICQ/ab
Mvh

19

Mogge skrev:

Tjena grabbar.
Det är jag som behöver walkthroughen.......

Nu vill jag ju inte döda denna vagn, bara jag får tag på en walkthrough är jag nöjd.
Så Conny, vi kan säkert komma överens om du köper den.
Och Chuckan, om du inte vill kapa ur walkthroughen så tänker jag inte sätta käppar i hjulet.

Schysst, Mogge   ICQ/ab

20

Lowflyer skrev:

Exakt vad är en walkthrough? Jag gissar att det har med plåten bakom sätena att göra? Jag har en donatorbuss som skall slaktas till våren. Den hade 2 personers soffa + förarsäte fram. Är den intressant att ta delen ifrån eller är det fel plåtar?

/Janne, Eskilstuna

Att man kan gå bakifrån lastutrymmet/sätena, fram till förarplats utan att kliva ur bussen.

_______________________AMBULANSGARAGET_______________________
                  - Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74  Typ 1 Shorty -65

21

Då var bussen hämtad ICQ/ab

22

Kul! Vem tog sig åt den till slut då?

*1969:a typ2 husbil som är neptunblå @thefakefalia
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.

23

jonas.00 skrev:

En walkthrough finns att kapas ur en buss ja har stående, som är utom räddning, kolla min projekttråd (69:a bay) finns bilder på den bussen, den ska stå som växthus så de gör inget ICQ/ab
Mvh

Jomen då blev jag ju intresserad av din WT.
PM skickat.

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

24

Ännu en buss till Enköping ..kul!! ICQ/ab

Patrik CoSmoZ Strömberg  // Shit-Low Kustoms //
[ VW Typ1-64  2.6L typ4 Turbo "FD Hazze Lindholms Svarta Race" ]
[ Baywindow -69 "A.B Enköpings Ångbryggeri" ]
[ Porsche 356 Speedster Replika -55 ] [ Typ1 Ragtop -66 Slammed ]

25 Senaste redigerad av leguanen (2014-02-04 09:51:09)

CoSmoZ skrev:

Ännu en buss till Enköping ..kul!! ICQ/ab

Näe en till. Fan va kul Patrik men vem var när hur?

// Stoffe // Camp bay 72 AKA Dr Cox
Ragtop 60 No name