Hej!
Då borlängepojkarna har övertalat mig att använda ett splitchassie istället för baychassie till min splitpanel lär jag avyttra det tilltänkta chassiet.
Info om objektet:
Den är med i registret men inte gått sedan 1985, är lagad sedan förut men frisk nog att klara en besiktning utan knappt någon svetsning alls.
Någon gång har den haft en vattenkyld motor, därav extra kylflänsar och tanklock.
Vill man bygga en fin buss finns det massvis med arbete. Vill man bara bygga ihop den som den är och åka är det inte så märkvärdiga insatser som krävs.
Information om delar: Bakluckan är tyvärr redan såld, men övriga karosspaneler finns. Inga stötfångare eller rutor, mer än de i dörrarna fram förutom lilla vänster (med på bild, men urtagen nu). Tyvärr är walkthroughen också bortlovad sedan innan, och kommer att kapas ur innan leverans..
Ingen motor, men växellåda finns lös att få med om man vill. Strålkastare finns också, även tändningslås med nyckeln kvar i. Annars i stort sett en rullande kaross. Hyfsat rak i karossen, lagade trösklar och nedre delen av fronten. Friska skärmkanter.
Bilder:

Delar som kan lämnas i inbyte mot billigare pris: Skärm fram vänster typ 3 1500 S -1965 i gott skick, råttig ljusblå högerdörr till splitbuss med köttkrokshandtag 1962, samtliga säten till splitbubbla eller Zwitter.
Bussen finns i Borlänge. Först till kvarn gäller!
Pris: 6000 kr
PM eller i tråden. Vill man ha mitt telefonnummer går det bra att fråga i PM.
MVH Michael

har själv fullt tyvärr...