Fränt!
Solänget är den lokala travbanan och jag har en vit notch
Tror inte det är samma bil dock
Va många pv det fanns o efter verkar de vara...
Åtta cylindrar ?
eller??
Fäldt skrev:
Åtta cylindrar ?
eller??
https://www.google.se/search?q=porsche+ … mp;bih=607
560 2014-01-31 23:49:53 Senaste redigerad av mr.notchback (2014-01-31 23:56:04)
vw rallycross. 70-80 tal ?
Patrik B. skrev:Fäldt skrev:
Åtta cylindrar ?
eller??
Där ser man
hade ingen koll på den historien så jag kollade vidare ifrån bildlänken du la in.
http://www.supercars.net/cars/3855.html
During four active years as a sports car prototype, this 718 RS Spyder, chassis number 718 047, visited virtually every race track in Europe and travelled as far afield as the Americas.
Coolt med en racinghistoria. 
![]()
Undrar om den fortfarande lever? Hittade bilden i Start & Speed 4 1979En inspiration till min stackar mås. http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=24519
Denna brann dock upp rätt snart efter byggnationen. Tragiskt![]()
![]()
![]()
564 2014-02-02 17:46:18 Senaste redigerad av mr.notchback (2014-02-02 17:47:53)

1948
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.
1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer. Reggad som 1964 - │o\w/o│
Tidigt 1948
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.
1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer. Reggad som 1964 - │o\w/o│
1946
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.
1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer. Reggad som 1964 - │o\w/o│
Monteringslinje för typ-51or! 
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36
569 2014-02-15 19:43:39 Senaste redigerad av luftgekühlt (2014-02-15 19:44:08)
årtal?
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.
1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer. Reggad som 1964 - │o\w/o│
antal hästar på bilden dubblerades när den högra entrade
Yamaha DT50MX -89, Scrambler Edition "Gorm"
Dune Racer - a PC game
- "rost kan komma snabbt men patina kommer med tiden"
Gladheims VW
antal hästar på bilden dubblerades när den högra entrade

antal hästar på bilden dubblerades när den högra entrade
ja, så gott som i alla fall!
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.
1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer. Reggad som 1964 - │o\w/o│
KdF-wagen mer känd som VW Typ 1
"Kraft durch Freude, (ung. "Kraft genom glädje") KdF, var en statligt kontrollerad fritidsorganisation i Tredje riket, underställd arbetsorganisationen Deutsche Arbeitsfront, DAF.
Inspirationen till KdF-rörelsen hittade man i Benito Mussolinis Italien som 1925 grundat en statlig fritidsorganisation, Opera Nazionale Dopolavoro. Ledaren för Deutsche Arbeitsfront Robert Ley hade lärt känna organisationen under en vistelse i Italien 1929. Efter att NSDAP gripit makten i Tyskland 1933 föreslog Ley att man inrättade en tysk variant. Man valde först namnet Nach der Arbeit (ung. "efter arbetet") men antog sedan Kraft durch Freude (KdF) som ansågs vara ett mer slagkraftigt namn i propagandahänseende. Ley var mycket drivande i projektet eftersom han som ledare för Deutsche Arbeitsfront skulle leda den nya organisationen. 14 november 1933 godkände Adolf Hitler planerna och två veckor senare grundades organisationen officiellt i närvaro av bland andra Rudolf Hess och Joseph Goebbels.
Kända verksamheter och projekt inkluderar KdF-Wagen som dock aldrig levererades men som efter kriget blev Volkswagen Typ 1." (Wiki)
"KdF-Wagen war eines der wichtigsten Projekte der nationalsozialistischen Organisation „Kraft durch Freude“ (KdF). Das Auto sollte mit 990 Reichsmark (entspricht heute 3.970 EUR)[1] für jedermann erschwinglich sein. Als Urheber des VW-Käfer-Vorläufers gilt Ferdinand Porsche. Seine Konstruktion basierte maßgeblich auf Entwürfen des V 570 von Tatra und des österreichischen Autokonstrukteurs."
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.
1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer. Reggad som 1964 - │o\w/o│






















