Som sagt är inte mätarn kopplad i nån bil till nån motor. Skulle bara vilja få testat huruvida mätarn stämmer i och med att jag köpt mätarn "begagnad". Den är ny, oanvänd men enligt han jag köpte den av "lever den ett eget liv" och inte visar helt rätt...
Dessutom är diametern för stor jämfört med original och även kromsargen har fel profil. Så jag tänkte offra en 60-tals diesel VDO mätare och ta skalet med glas och kromsarg som detta skulle monteras in i.
Köptes först och främst för tavlans skull. (priset därefter) men om det skulle gå att få hela mekanismen att fungera någotsånär så spelar det inte så stor roll i slutändan om den inte visar hundra procent rätt...
När det gäller sånhär apparatur så är jag analfabet så om nån av er har tips så förklara gärna grundligt hur man kunde tänkas aktivera och kunna ställa in t.ex. Hz vs. rpm... med nån fin (=billig) utrustning... 
Kid-V-Rod -51
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36