Jag tror också att du skall ha en originalfördelare, eller iallafall en som är anpassad till förgasaren, dom hör liksom ihop.
-Sedan skall man inte ansluta vakuumklockan till insugets hals, om nu där finns en anslutning, utan om man skall ha vakuum till en fördelare skall detta tas från en anslutning på förgasaren, för att det skall bli bra. Det räcker tydligen med den lilla fördröjning eller försvagning av vakuumet den korta biten mellan förknasaren och insuget för att det skall bli mindre bra.
Men som redan skrivits, så tror jag inte att du behöver bekymra dig över vacuum. Om fördelaren funkar bra, så behåll den, men troligtvis funkar då en fördelare som är anpassad till din förgasare bättre...
Kan nämna att jag försökt köra en AS 1600 motor med original 34-PICT förgasre, men en 009 fördelare, utan vakuum, jodå motorn går bra, men man får en kort effektförlust vid kanske 2500-3000 varv i minuten, då motorn misständer en kort stund. Detta försvann med en gång med rätt vakuumfördelare.
Sedan blev tomgången bra mycket stabilare sedan jag renoverat fördelaren efter instuktioner här... men det är ju en annan historia.
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."