Äntligen är det dags för mig och farsan att börja skruva luftkylt igen!
Efter ett par år av letande, mailade & snackande var vi iväg och hämtade hem en 62:a.

Det dök upp lämpligt objekt på blocket, farsan tipsade mig och jag skickade iväg ett mail och frågade vad högsta budet låg på, samt var den fanns.
Det dröjde inte länge innan ett svar kom, det visade sig att den fanns i Eskilstuna & priset var helrätt.
Vi åkte och kikade på den. Killen hade ägt den sen 2002, kör fram till 2005 och sedan påbörjat sin renovering. Karossen hade rostlagats och slipats ner och ungefär så långt gick det tills han tröttnade. Vi åkte hem igen och diskuterade..
Karossmässigt var det riktigt fin, Inga bucklor och rak i plåten. Skärmar, huv och baklucka var i riktigt fint skick och slipade plåtrena.
Hörde av mig och lämnade bud på den, tog sedan en dag och han hörde av sig och tog budet! :thumbup:
Det är väl skicket på bottenplattan som känns mest nervöst, men visar det sig vara kasst är det bara att ta tag i det!
Redan nu kan jag konstatera att den är riktigt låg, att lasta av den var ett riktigt jävla helvete!
Allmän info såhär långt:
- VW typ 1 -62
- Urkapade svärd bak?
- Kortad framvagn?
- Breddade original fälgar bak, bredd osäkert men BRETT!
- Original plåtisar fram
- Nerslipad och delvis grundad kaross
- Original sunkig vit inredning
- Ägaren påstod att det satt 1835cc cylinder sats på, jag är dock tveksam.
Planer:
- Ny lack i original kulör (blanksvart)
- Ny inredning med allt vad det innebär. Osäker på färg, stuk osv.. Vit, svart eller rött kanske?
- 1600cc motor med annat avgas
- Ny bottenplatta?
- FÄLGAR!
Hur som helst, detta ska bli en projekt vi gör tillsammans igen. Det får ta den tid det tar. Vi har båda två varsitt projekt vid sidan av (Jag har en Corrado och farsan sin Mk1 -77).
Jag hoppas detta är en okej start på nya tråden.

I slutändan hoppas vi lyckas skapa en snygg och låg "original" bubbla att kunna cruisa runt i! :thumbup:
Rock On! / Vigge