126

j:son skrev:

Hur många ungar har du egentligen?
Du vet om att det är billigare i slutändan att ha tv?  ICQ/ag

Gissa det du ICQ/ad Nej - TV är överreklamerat. Med ungar i huset har man underhållning mest för jämnan ICQ/ag !

.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

127

Får jag gissa??

128

Det behöver du inte göra, Stefan - jag vet att du vet ICQ/ad

Jag citerar mig själv från sid 2 i presentationstråden: "Jag är gift med Agneta sedan 1989 och vi har inte mindre än sex härliga ungar tillsammans!" ICQ/af

, . .·´¯`·..

129

Oherregud. ICQ/ag
Jag har haft tv alltid. ICQ/ad

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

130

…fortsättning:

Nu har vädret varit strålande och lilla ’Madelaine’ har fått slita asfalt så gott som varje dag – utom då jag varit och storhandlat och behövt det aningen rymligare lastutrymme som jag har i min Ford 62:a ICQ/ad !

Jag har känt att bilen smått börjat osa bensin, men inte funnit själva källan. Men igår kväll bokstavligen stank bilen och jag fann snart roten till det onda:

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/806501.jpg
Slangstumpen upp till förgasaren ’blöder’ och bensin droppar ner direkt på fördelarlocket Default/yikes ! En gnista här, och… (gissa resten själv Default/hmm )

Jag får åka till Lantmännen i Köinge och ordna ny slang nu på förmiddagen så att jag kan cruisa värdigt igen till helgen ICQ/ab .

Fortsättning följer…

, . .·´¯`·..

131

Fan vilken tur du hittade det i tida... Default/yikes

Vw typ1 55,Vw typ1 56 fd callooker(SÅLD), Vw typ1 57 ladugårdsfynd från Nässjö (såld), Vw typ1 57 Öfund ifrån Samsö (DK) 4200 mil, Vw typ1 61,  Vw golf I Öfund ifrån Samsö (DK) 1720mil (såld), vw typ2 t2 71 högtak(såld)

132

Javisst - ibland tror jag att man har en liten skyddsängel som vakar över en iallafall ICQ/ad

, . .·´¯`·..

133

Eld i röven är inte kul

134

Jag litar inte på dom där tygklädda slangarna alls faktiskt. Dom är snyggare men det hjälper knappast om det brinner..

You´ll never know...

135

Stefan T skrev:

Eld i röven är inte kul

ELD i röven har jag ju hela tiden på min  ICQ/ag  ICQ/ag

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

136

kisavw skrev:
Stefan T skrev:

Eld i röven är inte kul

ELD i röven har jag ju hela tiden på min  ICQ/ag  ICQ/ag

ICQ/ae

…fortsättning:

Men jag vill ju inte ha ELD så självfallet ersatte jag bensinslangen per omgående med en ny dito ICQ/ab . Mäkta fascinerande var att den gamla slangen var så pass förtorkad att den gick att bryta av som en gammal torr pinne Default/yikes !

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/806953.jpg
För att luftburken ska kunna monteras måste slangklämman på förgasaren vikas bakåt och skruvas åt ovanifrån ICQ/ad .

Det blev även en provtur och bensinstanken försvann (nästan…). Hmmm… Default/hmm

Fortsättning följer…

, . .·´¯`·..

137

Hur går det med kameran då?
Börjat bli vän med den? ICQ/ad

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

138

Nej det vill man undvika att det ska ta eld i bilen.
Jag hade bensinläckage på Lady Luck så det vart att plocka lite med förgasaren och byta lite packningar . Har inte kännt bensinlukt nu iallafall.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

139

En liten släckare är ju inte fel Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

140

j:son skrev:

Hur går det med kameran då?
Börjat bli vän med den? ICQ/ad

Nja - inte riktigt, tyvärr. Det är ju svårt att lära gamla hundar att sitta ICQ/ad ...

, . .·´¯`·..

141

kisavw skrev:

Nej det vill man undvika att det ska ta eld i bilen.
Jag hade bensinläckage på Lady Luck så det vart att plocka lite med förgasaren och byta lite packningar . Har inte kännt bensinlukt nu iallafall.

Jag har även från och till haft lite lukt från bagaget och då är det Eberspächern som jag misstänker är problemet, men det är också en sak som verkar komma och gå. Jag hade tänkt plugga hålen efter tips från j:son - men har inte tagit mig i kragen och fått gjort det ännu ICQ/ad

, . .·´¯`·..

142

Johan W skrev:

Alls inte fel, men i en Bubbla är det ju verkligen ont om plats. Var skulle den passa bäst rent praktiskt sett?

, . .·´¯`·..

143

Mats W skrev:
Johan W skrev:

Alls inte fel, men i en Bubbla är det ju verkligen ont om plats. Var skulle den passa bäst rent praktiskt sett?

Jag har den liggande löst under ena framstolen ICQ/ad kanska inte optimalt men funkar iaf

144

Jo, där ligger den ju faktiskt inte i vägen för annat åtminstone ICQ/ad ...

, . .·´¯`·..

145

Har alltid haft mina släckare skruvade i höger a-stolpe, långt ner då givetvis:-) Ett tips e att bränna mattan lite där skruven ska sitta, slits sönder annars, tro mig, har provat ICQ/ad

Den som somnar med kliande stjärt
Kommer  vakna med orena fingrar

146

…fortsättning:

När du kör gammal bil som bruksbil får du vara beredd att skita ner fingrarna ibland ICQ/ae .

Madelaine har läckt olja ett bra tag men jag har slagit ifrån mig arbetet med att byta packboxar, men igår spottade jag i nävarna och skred till verket ICQ/ab

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/809064.jpg
Papper i navkapseln för att inte smutsa ner fälgarna ICQ/ad . Men när bromstrumman åkte av…

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/809065.jpg
…fick jag en smärre chock Default/yikes ! Hur smurt och skitigt som helst ICQ/ac . Hur kan jag vara så nonchalant så att jag inte lagade detta direkt när jag märkte att problemet fanns ICQ/am ?

Hursomhelst. Efter förbrukning av 20meter torkpapper och åtskillig mängd Bräkleen kunde jag slutligen inspektera hur allt satt samman.

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/809066.jpg
Hållaren till packboxen var skadad av rostporer både här och där och jag misstänker att papperspackningar inte kommer att räcka för att hålla tätt. Därför hoppar jag över det helt och hållet och kletar på silikontätning istället ICQ/ad .

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/809067.jpg
Äntligen på plats!

Längre har jag ännu inte hunnit ännu, så fortsättning följer…

, . .·´¯`·..

147

Inte mycke bromskraft kvar där  Default/yikes 
Jag använder aldrig den papperspackningen, endast packning på tub, brukar även lägga på mellan skjölden o flänsen på axelröret. Ha de bra.

148

Tack för tipset, Bengt ICQ/ab

Nu är vänstersidan klar och jag har börjat riva höger - men blev hungrig in en stund ICQ/ad ...

, . .·´¯`·..

149

Siliconpackning rukar inte hålla så bra. Du måste ha ett packningsklister som klarar av växellådsoljan. En sak till, skippa nu det där med att sjunga i kör och kom på torsdagsträffen istället. Om du nu måste sjunga så gör det via telefon på vägen dit  ICQ/ag

150

Mohawk skrev:

Siliconpackning rukar inte hålla så bra. Du måste ha ett packningsklister som klarar av växellådsoljan. En sak till, skippa nu det där med att sjunga i kör och kom på torsdagsträffen istället. Om du nu måste sjunga så gör det via telefon på vägen dit  ICQ/ag

Hmmm Default/hmm då får vi se hur länge detta håller då...

Skippa sången - aldrig i livet, det gäller ju att prioritera rätt ICQ/ad ! Men det var sista gången för terminen igår kväll så nu är jag ledig ICQ/ab

, . .·´¯`·..