Hur många ungar har du egentligen?
Du vet om att det är billigare i slutändan att ha tv?
Gissa det du
Nej - TV är överreklamerat. Med ungar i huset har man underhållning mest för jämnan
!
, . .·´¯`·.. ><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Madelaine – 1960 RHD Ragtop
Sidor Föregående 1 … 4 5 6 7 8 … 12 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Hur många ungar har du egentligen?
Du vet om att det är billigare i slutändan att ha tv?
Gissa det du
Nej - TV är överreklamerat. Med ungar i huset har man underhållning mest för jämnan
!
Får jag gissa??
Det behöver du inte göra, Stefan - jag vet att du vet
Jag citerar mig själv från sid 2 i presentationstråden: "Jag är gift med Agneta sedan 1989 och vi har inte mindre än sex härliga ungar tillsammans!" 
Oherregud. 
Jag har haft tv alltid. 
…fortsättning:
Nu har vädret varit strålande och lilla ’Madelaine’ har fått slita asfalt så gott som varje dag – utom då jag varit och storhandlat och behövt det aningen rymligare lastutrymme som jag har i min Ford 62:a
!
Jag har känt att bilen smått börjat osa bensin, men inte funnit själva källan. Men igår kväll bokstavligen stank bilen och jag fann snart roten till det onda:

Slangstumpen upp till förgasaren ’blöder’ och bensin droppar ner direkt på fördelarlocket
! En gnista här, och… (gissa resten själv
)
Jag får åka till Lantmännen i Köinge och ordna ny slang nu på förmiddagen så att jag kan cruisa värdigt igen till helgen
.
Fortsättning följer…
Fan vilken tur du hittade det i tida... 
Javisst - ibland tror jag att man har en liten skyddsängel som vakar över en iallafall 
Eld i röven är inte kul
Jag litar inte på dom där tygklädda slangarna alls faktiskt. Dom är snyggare men det hjälper knappast om det brinner..
Eld i röven är inte kul
ELD i röven har jag ju hela tiden på min

Stefan T skrev:Eld i röven är inte kul
ELD i röven har jag ju hela tiden på min
![]()
…fortsättning:
Men jag vill ju inte ha ELD så självfallet ersatte jag bensinslangen per omgående med en ny dito
. Mäkta fascinerande var att den gamla slangen var så pass förtorkad att den gick att bryta av som en gammal torr pinne
!

För att luftburken ska kunna monteras måste slangklämman på förgasaren vikas bakåt och skruvas åt ovanifrån
.
Det blev även en provtur och bensinstanken försvann (nästan…). Hmmm…
Fortsättning följer…
Hur går det med kameran då?
Börjat bli vän med den? 
Nej det vill man undvika att det ska ta eld i bilen.
Jag hade bensinläckage på Lady Luck så det vart att plocka lite med förgasaren och byta lite packningar . Har inte kännt bensinlukt nu iallafall.
En liten släckare är ju inte fel 
Hur går det med kameran då?
Börjat bli vän med den?
Nja - inte riktigt, tyvärr. Det är ju svårt att lära gamla hundar att sitta
...
Nej det vill man undvika att det ska ta eld i bilen.
Jag hade bensinläckage på Lady Luck så det vart att plocka lite med förgasaren och byta lite packningar . Har inte kännt bensinlukt nu iallafall.
Jag har även från och till haft lite lukt från bagaget och då är det Eberspächern som jag misstänker är problemet, men det är också en sak som verkar komma och gå. Jag hade tänkt plugga hålen efter tips från j:son - men har inte tagit mig i kragen och fått gjort det ännu 
En liten släckare är ju inte fel
Alls inte fel, men i en Bubbla är det ju verkligen ont om plats. Var skulle den passa bäst rent praktiskt sett?
Johan W skrev:En liten släckare är ju inte fel
Alls inte fel, men i en Bubbla är det ju verkligen ont om plats. Var skulle den passa bäst rent praktiskt sett?
Jag har den liggande löst under ena framstolen
kanska inte optimalt men funkar iaf
Jo, där ligger den ju faktiskt inte i vägen för annat åtminstone
...
Har alltid haft mina släckare skruvade i höger a-stolpe, långt ner då givetvis:-) Ett tips e att bränna mattan lite där skruven ska sitta, slits sönder annars, tro mig, har provat 
…fortsättning:
När du kör gammal bil som bruksbil får du vara beredd att skita ner fingrarna ibland
.
Madelaine har läckt olja ett bra tag men jag har slagit ifrån mig arbetet med att byta packboxar, men igår spottade jag i nävarna och skred till verket

Papper i navkapseln för att inte smutsa ner fälgarna
. Men när bromstrumman åkte av…

…fick jag en smärre chock
! Hur smurt och skitigt som helst
. Hur kan jag vara så nonchalant så att jag inte lagade detta direkt när jag märkte att problemet fanns
?
Hursomhelst. Efter förbrukning av 20meter torkpapper och åtskillig mängd Bräkleen kunde jag slutligen inspektera hur allt satt samman.

Hållaren till packboxen var skadad av rostporer både här och där och jag misstänker att papperspackningar inte kommer att räcka för att hålla tätt. Därför hoppar jag över det helt och hållet och kletar på silikontätning istället
.

Äntligen på plats!
Längre har jag ännu inte hunnit ännu, så fortsättning följer…
Inte mycke bromskraft kvar där
Jag använder aldrig den papperspackningen, endast packning på tub, brukar även lägga på mellan skjölden o flänsen på axelröret. Ha de bra.
Tack för tipset, Bengt 
Nu är vänstersidan klar och jag har börjat riva höger - men blev hungrig in en stund
...
Siliconpackning rukar inte hålla så bra. Du måste ha ett packningsklister som klarar av växellådsoljan. En sak till, skippa nu det där med att sjunga i kör och kom på torsdagsträffen istället. Om du nu måste sjunga så gör det via telefon på vägen dit 
Siliconpackning rukar inte hålla så bra. Du måste ha ett packningsklister som klarar av växellådsoljan. En sak till, skippa nu det där med att sjunga i kör och kom på torsdagsträffen istället. Om du nu måste sjunga så gör det via telefon på vägen dit
Hmmm
då får vi se hur länge detta håller då...
Skippa sången - aldrig i livet, det gäller ju att prioritera rätt
! Men det var sista gången för terminen igår kväll så nu är jag ledig 
Sidor Föregående 1 … 4 5 6 7 8 … 12 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Madelaine – 1960 RHD Ragtop
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.