Nu försvann mitt inlägg från 25hpmans tråd!! Diktator forum!!
Dålig stil...
2 2014-01-11 21:54:41 Senaste redigerad av Franke (2014-01-11 21:55:05)
Jag har aldrig fått ett inlägg raderat, så du har förmodligen inte följt reglerna här på forumet.
3 2014-01-11 21:55:29 Senaste redigerad av Hellberg (2014-01-11 21:55:58)
Sluta fjolla dig så blir det nog bättre
dom lär tagit bort dina inlägg av en anledning
|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa
Jonas och Goopher är absolut inga diktatorer och gör ett mycket bra jobb på forumet. Det kan nog varenda en som träffat dom intyga.
Om du är ny på detta forum, så är det kanske svårt att förstå. Men det har varit mycket tjafs på svenska vwforum en lång tid tillbaka. Så lugnt som det har varit nu, har det inte varit på flera år.
Hur dom modererar får man nog acceptera. Dom gör det med eftertanke.
Håller ni på och jävlas med varandra igen ?
Eftersom alla är överens om att det ska vara trevliga och sakliga inlägg så är det kanske så att moderatorn har rensat lite för att hålla forumet rent och snyggt
Råd och tips är alltid välkomna, och självklart har man rätt att ha en annan åsikt men tonen ska då vara trevlig tycker jag personligen
Ha en fortsatt trevlig kväll 
Early Bay 71a "Polisbussen", Bubbla 61a, Bubbla 62a ratlook R.I.P
Du har ett PM från Goopher du tydligen inte hunnit läsa ännu, kolla så förstår du 
Jonas och Goopher är absolut inga diktatorer och gör ett mycket bra jobb på forumet. Det kan nog varenda en som träffat dom intyga.
Även vi som inte har haft den äran kan intyga att de gör ett mycket bra jobb...
Yamaha DT50MX -89, Scrambler Edition "Gorm"
Dune Racer - a PC game
- "rost kan komma snabbt men patina kommer med tiden"
Gladheims VW
Demian skrev:Jonas och Goopher är absolut inga diktatorer och gör ett mycket bra jobb på forumet. Det kan nog varenda en som träffat dom intyga.
Även vi som inte har haft den äran kan intyga att de gör ett mycket bra jobb...
Ja Jonas och Goopher är trevliga och reko killar, den där Göran däremot... 
Finns det inte en argsint dam som kallar sig Admin2 också GB ? 
Finns det inte en argsint dam som kallar sig Admin2 också GB ?
Är det en dam? Nån du träffat? 
GB : Inte vad jag vet, enligt profilbilden såg det ut att vara en hon men nuförtiden ska man nog inte ta sådant för givet på nätet. Berit 85 kan ju egentligen vara en familjefar på 40 plus 
GB : Inte vad jag vet, enligt profilbilden såg det ut att vara en hon men nuförtiden ska man nog inte ta sådant för givet på nätet. Berit 85 kan ju egentligen vara en familjefar på 40 plus

13 2014-01-12 11:30:23 Senaste redigerad av MD (2014-01-12 11:31:03)
lungt och lungt, jag vet att mer eller mindre alla i vw kretsen där jag bor har "hoppat" detta forum. mycket pga en viss man här på forumet som ni mycket väl vet vem det är får härja fritt. han förstör för alla och dom ända vänner han har är dom som vill köpa grejer av honom i hans så kallade "shop"...suck...
Fast nu måste du förstå att du är lika dan som "han" är. Personangrepp.... Vilket kan va ett skäl till att inlägget försvann.
Nu anser jag att detta är slutdiskuterat (Nej jag är ingen admin men snälla.... Det är söndag och vi skall alla vara glada).
Admin tar beslutet gällande låsning eller sådant
(Tack bergau!) Hej MD!
Ett forum är lite som ett samhälle - folk har olika uppfattningar om saker och ting, olika sätt att se på situationer. Ur dessa faktum uppstår naturligt en situation där alla dessvärre inte synkar med alla. I ett samhälle - åtminstone i ett solidariskt, civiliserat sådant - har man överseende med detta och försöker anpassa sig; ge utrymme för meningsskiljaktigeter. Ett fungerande samhälle behöver tyvärr också en reglerande polis, eller någon typ av instutition som håller koll på samhället och styr upp saker som inte lirar med de regler man satt upp. Inget drömuppdrag direkt, men direkt nödvändigt för att inte falla i anarki.
Vi har försökt att likna Boxerville så mycket som möjligt efter ett typiskt sådant "samhällsupplägg", där vi försöker vara lika schyssta mot alla och inte lägga några värderingar annat än huruvida man följer de regler vi satt upp för forumet. Det funkar inte alltid, vilket också är ganska naturligt. Vi kontaktar ofta medlemmar som gjort övertramp, ber dem ta bort kränkande inlägg och/eller redigera saker som inte är schyssta eller stämmer överens med reglerna. Kolla din inkorg: Du har fått ett PM av mig för ett par dagar sedan där jag i detalj beskrev hur vi såg på just de inlägg som förekom i den tråd vi pratar om. Du kommer att se att vi inte bara gick och raderade dina och 25hpman's inlägg hursomhelst. De enda gånger vi tagit bort inlägg utan att kontakta författaren har varit direkt regelvidriga inlägg - rasism, ovårdat språk, sexism osv. Sådant hör inte hemma på Boxerville och medlemmar som behöver ta till något av dessa format för att hävda sig kan vi klara oss utan.
Vi administratörer tar alltid åt oss av kritik våra medlemmar ger oss, eftersom det är medlemmarna som utgör vårt innehåll, historia och framtid. Dock föredrar vi att få denna via mail eller PM, eftersom den för det mesta inte har med luftkylda VW's att göra - att försöka vinna support för en personlig åsikt i en tråd känns ganska ineffektivt. Vi följer i 99% av fallen upp den kritik och de åsikter som skickas till oss via PM eller mail och vi behandlar alla lika. "Cred doesn't work here", så att säga.
Det mest rakryggade är naturligtvis att själv ta kontakt med den person man hamnat på kant med och styra upp problemet. Dock vet vi att detta är känsligt för många, så vi har naturligtvis tagit tag i er beef - ni har bägge blivit kontaktade via PM och vi har styrt upp tråden utifrån hur forumets regler ser ut. Ursäkta om detta framstår som en föreläsning, jag är usel på korta svar...!
Kontakta gärna mig eller GB om du har fler synpunkter, åsikter eller frågor, och än en gång - välkommen till Boxerville! Vi hörs! MVH / Jonas
Slutet gott, allting gott!