Troligtvis mellan -61 o -65
Jag håller med där
Jag har återvänt till platsen i Hylte kommun där jag och PF var och skrotspanade häromveckan
:
Denna dag hade jag tänkt att leka arkeolog och gräva fram lite prylar som jag såg skymta fram under mitt förra besök 
Platsen är en övergiven soptipp belägen ute i en mosse alldeles i utkanten av ett mindre samhälle och där det ligger flera bil- och lastbilsvrak, jordbruksmaskiner, vitvaror, glas, textilier, stenar, byggavfall och trädgårdsavfall i en enda röra 

Under en stor gran ligger denna kaross, och till höger om den blänker resterna av en split-kofångare 

Men ovanpå kofångarna ligger även vad som ser ut som en ’äkta’ splitframskärm 

Skärmen bärgad! Ni norrlänningar fattar nog inte hur bortskämda ni är med era ’norrlandsrostiga’ vrak som verkar stå lite överallt upp i er terräng
…
Under skärmen fanns alltså en kofångare och dessutom två fotsteg, och under dessa även…

…en bakskärm.

Här syns lite av vad jag grävt upp. Regskylten ’N 11811’ talar om att bilen är en VW 51, år 1959 ägd av handlanden G Göransson i Torup. Bakskärmen var om möjligt ännu rostigare än framskärmen, men när man vände på den fick man se att det åtminstone satt…

…en baklykta på plats
!
Det är kul att gräva på soptippar
!
, . .·´¯`·.. ><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

nej det är lungt gräv på