vilken bussverkstad 
En bild på utsidan
- Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74 Typ 1 Shorty -65
opec: snyggt. designat själv?
Yamaha DT50MX -89, Scrambler Edition "Gorm"
Dune Racer - a PC game
- "rost kan komma snabbt men patina kommer med tiden"
Gladheims VW
jag är en sketen hyresgäst
utsidan är bättre än insidan..
- Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74 Typ 1 Shorty -65
börjar bli klar med flytten till mitt nya garage som jag hyr ca 200kvm verkstad med smörjgrop osv. orört i princip sedan 60-70 talet
har flyttat in några av mina bilar ,
http://caltexmacken.se/bilar.html
är verkstan i denna byggnad jag (och några till hyr..)
skicka ett mail eller pm om ni har vägarna förbi vettja! så kan ni titta in på en fika
mail: [email protected]
Fantastiskt Tobbe..
När blir det garagefika?
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"
vwfreak; va inte dåligt de där e! Riktigt snyggt!
Bob-Notchback 1500S -65
Instagram: bob.turri
158 2014-01-05 17:29:06 Senaste redigerad av Vintage Vw (2014-01-05 17:30:52)
En bild på mitt vinterförvaringsgarage, Mekandet sker i garaget hemmavid! 
Och här gläntas på dörren till garaget hemma!
Synd att det bara var en kortfilm... när kommer del 2.3 och 4... för oss som inte kommer upp på vinter träffen 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Synd att det bara var en kortfilm... när kommer del 2.3 och 4... för oss som inte kommer upp på vinter träffen
Nje, blir nog tyvärr ingen direkt följetong här 
Mitt lilla tillhåll 

Man blir ju smått sugen på riktigt garage igen när man ser vissa här 
Det här är ju inte så optimalt kanske
får inte slipa å inte svetsa eller måla, fast måla gör man nattetid när det är lugnt 

Film och fotonörd.
Byggtråd för min Oval The OldSpeed Outlaw
Byggtråden för La Cholita å Krush Groove hittar ni HÄR
Här har vi mitt garage o min verkstad. verkstan ska få en takrenovering till sommaren. Innan det är gjort är det inte lönt att snygga upp där. Garaget eller "bilhallen" som tidigare ägare kallade den, innehåller även en del av mitt VW-lager.
Härligt garage Tomas!
Ja, man kan ha två projekt igång samtidigt. T.ex. svetsning i verkstan o kanske polering eller skruva lite i Bilhallen. När man behöver en paus i svetsandet eller om man kör fast, då går man över gården till Hallen o pysslar vidare där o funderar på en lösning under tiden. 
168 2014-01-08 22:46:58 Senaste redigerad av nivek75 (2014-01-08 22:50:23)
Öppet hus i mitt garage...
( bild fotad från MIVW-13)
169 2014-01-08 22:51:30 Senaste redigerad av nivek75 (2014-01-08 22:52:00)
Här är en riktig bild på mitt garage.
Trodde att du också hade en "Bilhall" 
Lite trångt för tillfället
![]()
min dröm din verklighet 

Min del av garaget, delar på 180kvm. Har bläster, pulverlack, pelarborr, punktbläster och även stor press så man klarar sig ganska bra där utan att behöva lejja bort jobb 
Pulver is da shit!
173 2014-01-14 19:12:21 Senaste redigerad av Lars Häsä (2014-01-14 19:40:03)
Har ordnat ett lite större garage i källaren på huset i samband med att bergvärme installerades för 1 år sedan. Det befintliga garaget förlängdes med lika mycket vilket har gett mig 39 kvm i källaren. Gamla tvättstugan fick stryka på foten och flytta in i gamla pannrummet som ju blivit ett "rent" utrymme.

Det ursprungliga garaget...
En skiljevägg var tvungen att knackas ner, det var tämligen lätt då den bestod av en typ av lätt-tegel och hade därmed ingen bärande funktion.

Halvväg(g)s igenom

Och här så gott som färdigt. Det dammar ju något fruktansvärt och det blir mer tegelskrot än man först föreställer sig men men...

Såhär blev det iaf. Allt skräp, gräsklippare, skottkärra etc har fått en annan plats för jag vill inte ha något sånt i garaget! På sin höjd kan veterancyklarna få rum där.

Har valt enkelt vitt i garaget, känns fräscht och framförallt ljust. Golvet är målat med oljebaserad betongfärg, eftersom det handlar om "fin"garage och inget svets och slip så får det räcka med det. Det blev mörkrött efter att först målats med denna, ljusare, skrikiga röda kulör.

Här är halva målningen gjord. Det som återstår i dagsläget (hela golvet har målats) är inkoppling av lysrör och vägguttag samt att en vägg skall målas färdigt. Kommer också bygga en typ av skåp/hylla som kan rymma litteratur, delar och kanske även tjäna som liten arbetsbänk/yta.
VW Limousine 1954, VW Karmann Ghia cab 1963, Chevrolet Parkwood 1961, VW Passat Variant 2015
Min del av garaget, delar på 180kvm. Har bläster, pulverlack, pelarborr, punktbläster och även stor press så man klarar sig ganska bra där utan att behöva lejja bort jobb
Fyfan jag skulle inte få ett skit gjort om jag hade den där tven i garaget....
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.
Här kommer jag hålla till sen, undanstädat då..
finns en lite större del bakom högra väggen, har inte bestämt sida än dock 

|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa