PPRMicke skrev:Björn J. skrev:Min motor tappar trycket vid snabba svängar, samma reduceringsventiler som spökar?
Hej Björn
Har du någon koll på ditt olje tryck förutom din lampa ? (0.40bar)
Jag kör som en biltjuv med min 66a och den brukar bara dippa lite (1-1,5bar) från 3bar
Det är well inte att det är fördålig olja i systemet (gammal o utspädd av soppa )
/// Micke
Jag har samma erfarenhet ungefär, när jag med väl varmkörd motor går in i en cirkulationsplats i 65 km/h med någorlunda okontrollerad fyrhjulssladd, och när jag sedan rattar tillbaka på retursladden tänds kontrollampan...
...är det normalt?
Jag har såväl oljetrycksmätare som oljetempmätare, den senare med givare typ "oljesticka".
Tja det har väl hänt nån gång... Senast vid Flygfyren i Norrtälje... Annars kör jag inte så vilt. Men ser ju att trycket sjunker till 1 bar när motorn är varm, och går på tomgång.
Vill minnas att jag i slutet av 1970-talet hade samma fenomen på min då trimmade babyblåa 1302:a, då hällde jag i två burkar med STP i motorn (det tog väl en hel dag för den sirapen att rinna ur burken, ned i oljepåfyllningen), men efter stpfiseringen tändes aldrig oljelampan, och märkligt nog orkade inte startmotorn med att dra runt motorn när det var minusgrader ute....konstigt va?
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."