Nu har jag suttit och letat på nätet och pratat i telefon med folk som heller inte vet nåt ..
så jag hoppas nån här kan göra mej lite klokare.
I Pickisen min , en ´77 så trodde jag att det satt en 1700 m insprutning ( D-jetronic ). Är det så original ?
Motorkoden säger GE och enligt listorna så är det en 2 liters från ´78 och framåt. Det finns vissa indikationer på att motorn är bytt men jag är inte säker.
Problemet är att jag saknar tomgång! Den startar lätt och snällt men dör efter 10 sek. ungefär, pumpar man m. gasen så går den utan problem ( nästan.. ). Så efter en massa tid vid olika listor och bilder så fattar jag fortfarande inget...
vad ska jag leta efter för fel ?
Ett fel verkar ju vara uppenbart. Det sitter en liten brytare vid gasreglaget med två stift, den saknar kablar och jag hittar inga lösa heller förutom två avklippta och en inte är klippt som kommer ur en kabelstam på högersida.. Vad styr den brytaren ?
EGR ventilen ska väl kopplas ihop m. gasreglaget ? Finns inget stag (?) där på min motor..
Kanske nån har en bild + elschema och kan peka lite åt mej ? Jag vet är frågorna är lite luddiga men hoppas ni hänger med..
mvh Marcus
http://www.volkszone.com/VZi/showthread.php?t=487321
Jag hittade en bild nu och här ser jag ju att det ska sitta ett stag till EGR men frågan om den lilla svarta grejen vid gasreglaget kvarstår. Och att det tydligen heter L-Jetronic..

Om servoslangen är original tygklädd så läcker den garanterat.