26

rotbokjell skrev:

Min blå Roadster som Peter S hänvisade till är förstärkt och byggd med en sånt kit som Mettis nämnde . Lackad blå metallic . Använd dina delar för inredning ,motor mm
Den blir din för 2000:- Med vänlig hälsning, Kjell

Den e ju i skåne nu. ;-)

Ska leverera bilder när det börjas på

27

hej är det någon som har 4 st kompletta hjul liggande till min bubbla. skick helt ointressant då jag tänkte bredda dom som sitter på nu.

28

ändrade planer. ska köpa mig en redan färdig kapad bubbla. så bilen är till salu om någon är sugen

29

Jalla skrev:

Byggar man en egen cab nuförtiden borde det ju bli 3-4 tusen i kosnad bara för SFRO och regbesiktning+ vägning.
Klart enklast att köpa ett färdigreggat objekt och bygga om om man vill.

Precis, lyckades hitta en bil som var tokslut, men med öppen kaross 2sitsig och utbytt motor i pappren.
Bra köp då jag med lätthet kan roddifiera med det jag redan har, det kommer bli ett härligt hopkok.

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

30

har nu köpt mig en färdig kapad bubbla. så nu ska det byggas hardtop. kommer snart lite bilder.

31

Vill se bilder nu.. NU!!! måste se att hon har det bra Default/smile

32

kan man lägga in bilder via iphonen? eller måste jag föra över dom till datorn och sen in på detta forumet.
cabben har det allt bra. kapat till ett tak. håller på att passa in det.

33

Skaffa Photobucket! Då kan du lägga in direkt från telefonen! ICQ/ab

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

34

tack för tipset. nu kan jag fota lite smidigare

35

men sen då. hur fan gör alla andra när ni lägger in bilder. sa jag att min data kunskap är lika med 0. laddade ner photobucket på iphonen men sen då?

36

antingen högerklickar du på bilden och trycker på ''kopiera bilwebbadress'' eller gå in på bilden på photobucket, tryck på ''direct'' den ser ut såhär t.ex http://i1279.photobucket.com/albums/y52 … 81e57c.png

sen trycker du på ikonen här när du skruver som ser ut som en liten bild, den till vänster om videobands-ikonen, då får du upp detta  [img]såhär[/img]

sedan klistrar du in bildwebbadressen mellan dom
[img]**här**[/img]

Svårt att förklara på text men hoppas du förstår ICQ/ae

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

37

Eller surfa in på forumbilder.se med telefonen o ladda upp från din kamerarullen, svinenkelt ICQ/ab

Baywindow 2.0 -76 campinginredd
Vw T3 Buss -89 Coach

38

tur att ni finns. tack för hjälpen.

39

Hur går det med bilder Simon? Default/smile

40 Senaste redigerad av simon82 (2013-12-22 16:59:43)

http://i.imgur.com/Bc8pEnO.jpg
http://i.imgur.com/1jolIVd.jpg

41

nu jävlar har min frus bröder hjälpt mig. taket på min gamla bubbla har kapats och justerats in så det ska bli en sorts hard topp till den blå:a cabben

42

lyfta över delar av dörren med?
eller hur går tanken där?

43

jajemen dörrarna ska också flyttas över. justeras och spacklas till. så jag kan ha rutor i

44

Vad är tanken för färg på skapelsen sen? samma på tak som bil eller?

45

håller på att spackla tak och dörrar nu. kommer bilder inom kort. men dörrarna och taket kommer att bli rollade i nuvarande blå färg. bromsarna är nu färdig renoverade bara broms rören kvar och lite luftning.

46

http://i.imgur.com/XfB6xFZ.jpg

47

nu börjar tak projektet att se sitt slut. fast det återstår en och en annan timmes spackling och slipning.

48

Härligt att se att den fått regnskydd.. må dina kläder vara torrare än mina efter besiktningen Default/smile

49

ha ha ja det kommer de att vara. bromsarna är nu färdiga. så en besiktning blir det snart. men väntar någon månad till. så hela bilen är klar.

50

någon som vet vad den blåa färgen heter eller har för beteckning?