Typ1 klubban ska gå att knixa till så den passar, om du inte hittar en "gammal" typ2 skulle jag nästan rekommendera att du satsar på det istället för den kassa brasseklubban...
Splitcaseaxlarna passar i teorin, MEN du behöver dela lådan för att få ut dem, vilket man ju kan tycka vara synd på en sån låda om den är fräsch i övrigt... Dessutom så är diffdrev, halvmånar och spatlar matchade med varandra i om jag minns rätt 3 olika "färger" - jag flyttade över diffdreven också men jag tog axlarna från en nyare låda... Har man tur funkar säkert utan matchningen, men har man otur så... de flesta verkar inte veta om detta eller skita i det, men det står iallafall i VWs verkstadshandbok så...
Det där med "varvtalet" på sista växeln tycker inte jag var värt jobbet att slakta 2st lådor (axlarna från en tidig och lådan från en sen 1500 med långa axlar) - jag skulle satsa på att ta EN låda från nånstans 64 där bromsar, axlar och låda kommer som ett fint paket, minns inte när stora svänghjulet får plats, men visst funkade det på en 64a??? EDIT: verkar som det är tidigast 1966 som det finns chans att lådan är upptagen för 12v... Och 67 har långa axlar... Knepigt... Men är väl inte SÅ jobbigt att slipa ur lådan trots allt...
* * * * * * * * * * * * *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)