26

Svwerker skrev:
kimboow skrev:

tur man inte är så insatt som Termos hög nivå  ICQ/ag 

jag själv säger att det 55a när står 55 som årsmodell blir enklast för mitt huvve ! inte rätt kanske men strunt samma !


Mackan1: 25000-50000 tusen i mitt tycke  ICQ/ab

Är det något man inte kan lite på så är det årsmodellen som står i papprena. Bilar tillvarkade i december kan ha 1/1 som första inregistrering, samma år alltså. Det ända man kan lita på är chassienumret för inte ens den födelseattest som finns att beställa via museet är korrekt.
Från augusti -55 och framåt så byte man årsmodell i just augusti. Finns ju årsmodellsfel på i princip alla år från -55 och just ovaler skiljer ju i pris beroende på vilken det är, tidig eller sen. 54-55 är högre värderad än 56-57 så då är det intressant vilken den är.

Svwerker har helt rätt, det skiljer allt för mycket efter VW's brytpunkt för årsmodell 55 - 56 för att man skall ignorera den.
Att hitta en ovalcab för 25' dessa dagar vore rena superfyndet om den är någorlunda frisk, folk begär ju sådana pengar för 70-tals cabbar som behöver massor med fix.

Näe jag tror som 50 split att man för en komplett bil som inte är helt upprostad får lägga minst 50 - 75' där det lägre beloppet kan vara en hint för en VWs årsmodell 56 och det högre för en VWs årsmodell 55.


Sen tycker jag det är konstigt att trådskaparen, Macke1, inte har bevakat sin tråd och försökt komplettera uppgifterna.  ICQ/ac

Har minst en luftkyld VW, alltså finns jag.

27

NU HAR. JAG FÅTT LITE HJÄLP MED PRISBILD IALLAFALL.VI FÅR SE OM DET BLIR AFFÄR GUBBEN SOM HAR DEN ÄR LITE SEG ATT DISKUTERA MED!

28

mackan1 skrev:

NU HAR. JAG FÅTT LITE HJÄLP MED PRISBILD IALLAFALL.VI FÅR SE OM DET BLIR AFFÄR GUBBEN SOM HAR DEN ÄR LITE SEG ATT DISKUTERA MED!


Nice..... lycka till med köpet!  ICQ/ag

Men nu måste du ge oss klarhet....... 55 eller 56?  ICQ/ae

Har minst en luftkyld VW, alltså finns jag.

29

mackan1 skrev:

NU HAR. JAG FÅTT LITE HJÄLP MED PRISBILD IALLAFALL.VI FÅR SE OM DET BLIR AFFÄR GUBBEN SOM HAR DEN ÄR LITE SEG ATT DISKUTERA MED!


VILKEN TUR ATT VI KAN HJÄLPA DIG LITE IALLAFALL!!!!! VAD TYCKER DU SJÄLV DEN ÄR VÄRD?

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

30

Sluta skrika ICQ/ad Jag är trött, har skottat snö ju ICQ/ad

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

31

Svwerker skrev:
kimboow skrev:

tur man inte är så insatt som Termos hög nivå  ICQ/ag 

jag själv säger att det 55a när står 55 som årsmodell blir enklast för mitt huvve ! inte rätt kanske men strunt samma !


Mackan1: 25000-50000 tusen i mitt tycke  ICQ/ab

Är det något man inte kan lite på så är det årsmodellen som står i papprena. Bilar tillvarkade i december kan ha 1/1 som första inregistrering, samma år alltså. Det ända man kan lita på är chassienumret för inte ens den födelseattest som finns att beställa via museet är korrekt.
Från augusti -55 och framåt så byte man årsmodell i just augusti. Finns ju årsmodellsfel på i princip alla år från -55 och just ovaler skiljer ju i pris beroende på vilken det är, tidig eller sen. 54-55 är högre värderad än 56-57 så då är det intressant vilken den är.

ja men jag själv bryr mig inte om det , står den årmodell 55 så kallar jag den bilen för en 55a , blir enklast för mig ICQ/ab

Typ 1or: 55/5, 61, 67, 67, 68,72 typ 3: 70.

32

Reine skrev:
Svwerker skrev:
kimboow skrev:

tur man inte är så insatt som Termos hög nivå  ICQ/ag 

jag själv säger att det 55a när står 55 som årsmodell blir enklast för mitt huvve ! inte rätt kanske men strunt samma !


Mackan1: 25000-50000 tusen i mitt tycke  ICQ/ab

Är det något man inte kan lite på så är det årsmodellen som står i papprena. Bilar tillvarkade i december kan ha 1/1 som första inregistrering, samma år alltså. Det ända man kan lita på är chassienumret för inte ens den födelseattest som finns att beställa via museet är korrekt.
Från augusti -55 och framåt så byte man årsmodell i just augusti. Finns ju årsmodellsfel på i princip alla år från -55 och just ovaler skiljer ju i pris beroende på vilken det är, tidig eller sen. 54-55 är högre värderad än 56-57 så då är det intressant vilken den är.

Svwerker har helt rätt, det skiljer allt för mycket efter VW's brytpunkt för årsmodell 55 - 56 för att man skall ignorera den.
Att hitta en ovalcab för 25' dessa dagar vore rena superfyndet om den är någorlunda frisk, folk begär ju sådana pengar för 70-tals cabbar som behöver massor med fix.

Näe jag tror som 50 split att man för en komplett bil som inte är helt upprostad får lägga minst 50 - 75' där det lägre beloppet kan vara en hint för en VWs årsmodell 56 och det högre för en VWs årsmodell 55.


Sen tycker jag det är konstigt att trådskaparen, Macke1, inte har bevakat sin tråd och försökt komplettera uppgifterna.  ICQ/ac


var och kollade på en 56a cabb för några år sen som ägaren kunde släppas för ca 25-30. så priset är olika från olika personer.

ibland gör man fynd , ibland får man grisen i säcken.....  ICQ/ab

Typ 1or: 55/5, 61, 67, 67, 68,72 typ 3: 70.

33

kimboow skrev:
Svwerker skrev:
kimboow skrev:

tur man inte är så insatt som Termos hög nivå  ICQ/ag 

jag själv säger att det 55a när står 55 som årsmodell blir enklast för mitt huvve ! inte rätt kanske men strunt samma !


Mackan1: 25000-50000 tusen i mitt tycke  ICQ/ab

Är det något man inte kan lite på så är det årsmodellen som står i papprena. Bilar tillvarkade i december kan ha 1/1 som första inregistrering, samma år alltså. Det ända man kan lita på är chassienumret för inte ens den födelseattest som finns att beställa via museet är korrekt.
Från augusti -55 och framåt så byte man årsmodell i just augusti. Finns ju årsmodellsfel på i princip alla år från -55 och just ovaler skiljer ju i pris beroende på vilken det är, tidig eller sen. 54-55 är högre värderad än 56-57 så då är det intressant vilken den är.

ja men jag själv bryr mig inte om det , står den årmodell 55 så kallar jag den bilen för en 55a , blir enklast för mig ICQ/ab


Jag är hämskt ledsen att säga detta Kim, men med sådan okunskap bör du inte kommentera just detta ämne, för det är denna okunskap vi inte vill sprida vidare.
Då är det bättre att du inte skriver då du bevsligen saknar riktig kunskap  ämnet.......

No hard feelings, just fact...

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

34

kimboow skrev:
Reine skrev:
Svwerker skrev:

Är det något man inte kan lite på så är det årsmodellen som står i papprena. Bilar tillvarkade i december kan ha 1/1 som första inregistrering, samma år alltså. Det ända man kan lita på är chassienumret för inte ens den födelseattest som finns att beställa via museet är korrekt.
Från augusti -55 och framåt så byte man årsmodell i just augusti. Finns ju årsmodellsfel på i princip alla år från -55 och just ovaler skiljer ju i pris beroende på vilken det är, tidig eller sen. 54-55 är högre värderad än 56-57 så då är det intressant vilken den är.

Svwerker har helt rätt, det skiljer allt för mycket efter VW's brytpunkt för årsmodell 55 - 56 för att man skall ignorera den.
Att hitta en ovalcab för 25' dessa dagar vore rena superfyndet om den är någorlunda frisk, folk begär ju sådana pengar för 70-tals cabbar som behöver massor med fix.

Näe jag tror som 50 split att man för en komplett bil som inte är helt upprostad får lägga minst 50 - 75' där det lägre beloppet kan vara en hint för en VWs årsmodell 56 och det högre för en VWs årsmodell 55.


Sen tycker jag det är konstigt att trådskaparen, Macke1, inte har bevakat sin tråd och försökt komplettera uppgifterna.  ICQ/ac


var och kollade på en 56a cabb för några år sen som ägaren kunde släppas för ca 25-30. så priset är olika från olika personer.

ibland gör man fynd , ibland får man grisen i säcken.....  ICQ/ab

Det må vara ett klipp, även om det var några år sen, om den inte rostat av, villsäga. ICQ/ab

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

35

Så jag tycker inte det är fel att säga att man har en -55 oval. Men gör man det så måste man nog lägga till SEN. Dvs att man har en sen -55 oval. Då gör man det enklast för sig, och slipper alla funderingar. Dock är det ju fortfarande en -56 som årsmodell.

Jag själv säger att min tidiga pickup är en -67 bay och min -55 en barndoor. Det är ju också fel på ett sätt, då bayen kom som årsmodell -68 och splittbussen kom 1955. men jag kör ju med tillägget bay och barndoor. Då är alla på det klara med vad jag menar för slags bil.

36

Men, eftersom vw ändrade tillverkningsåret 55, från "helår" till efter semestern = ny modell, så finns det ju inte fler sena 55or än det finns sena 67or, med stående lyktor (68årsm)

Så, vad jag menar, de som inte riktigt behärskar detta..... LÅTBLI att tala om sena 55or, för att inte spä på problematiken. Tack på förhand   / MR Besser-weisser!

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

37

Hur fan orkar ni hålla på? Jag kan vara tjurskallig i många lägen, men nu tar denna hysteri priset.

Be den stackars trådskaparen sätta in en bild, eller om han inte tror sej veta skillnaden mellan ditt o datt, bidra med en bild på respektive dörrmodell, alt bakljus o ratt, för att vi ska få klart vilken modell vi snackar om. Det är lika välkänt att svenskar kallar både tidigt tillverkade o sent tillverkade 55:or för just 55:or, som att Hedenhös levde på stenåldern.  ICQ/ad

För bilägaren som antagligen i detta fallet är en äldre herre o som inte känner till denna årsmodells fanatism, så är det enda viktiga att det är en cab av 1955 års modell, för det står så i papprena.

BRAVO Kimboow, som vågar säga vad du tycker, fast att norrlänningar stampar i golvet som galna babianer.

50split o Svwerker: Problematiken som existerar i era rena hjärnor, ska ni nog se som et sjukdoms symptom. Lägg ner o finn er i att det finns olika uppfattningar om hur saker ses. Ja, de bytte till årsmodell på hösten... SO WHAT???

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

38

50 split skrev:
kimboow skrev:
Reine skrev:

Svwerker har helt rätt, det skiljer allt för mycket efter VW's brytpunkt för årsmodell 55 - 56 för att man skall ignorera den.
Att hitta en ovalcab för 25' dessa dagar vore rena superfyndet om den är någorlunda frisk, folk begär ju sådana pengar för 70-tals cabbar som behöver massor med fix.

Näe jag tror som 50 split att man för en komplett bil som inte är helt upprostad får lägga minst 50 - 75' där det lägre beloppet kan vara en hint för en VWs årsmodell 56 och det högre för en VWs årsmodell 55.


Sen tycker jag det är konstigt att trådskaparen, Macke1, inte har bevakat sin tråd och försökt komplettera uppgifterna.  ICQ/ac


var och kollade på en 56a cabb för några år sen som ägaren kunde släppas för ca 25-30. så priset är olika från olika personer.

ibland gör man fynd , ibland får man grisen i säcken.....  ICQ/ab

Det må vara ett klipp, även om det var några år sen, om den inte rostat av, villsäga. ICQ/ab

några fullagningar men annars fullt frisk ICQ/ab

Typ 1or: 55/5, 61, 67, 67, 68,72 typ 3: 70.

39

50 split skrev:
kimboow skrev:
Svwerker skrev:

Är det något man inte kan lite på så är det årsmodellen som står i papprena. Bilar tillvarkade i december kan ha 1/1 som första inregistrering, samma år alltså. Det ända man kan lita på är chassienumret för inte ens den födelseattest som finns att beställa via museet är korrekt.
Från augusti -55 och framåt så byte man årsmodell i just augusti. Finns ju årsmodellsfel på i princip alla år från -55 och just ovaler skiljer ju i pris beroende på vilken det är, tidig eller sen. 54-55 är högre värderad än 56-57 så då är det intressant vilken den är.

ja men jag själv bryr mig inte om det , står den årmodell 55 så kallar jag den bilen för en 55a , blir enklast för mig ICQ/ab


Jag är hämskt ledsen att säga detta Kim, men med sådan okunskap bör du inte kommentera just detta ämne, för det är denna okunskap vi inte vill sprida vidare.
Då är det bättre att du inte skriver då du bevsligen saknar riktig kunskap  ämnet.......

No hard feelings, just fact...


Trådskaparn ville ha ungefär pris bild jag skrev vad jag tyckte, det andra är ni andra börja skriva och jag skrev vad jag tyckte om det. inget annat ICQ/ab

tack Tomas ICQ/ab

Typ 1or: 55/5, 61, 67, 67, 68,72 typ 3: 70.

40

kimboow skrev:
50 split skrev:
kimboow skrev:

var och kollade på en 56a cabb för några år sen som ägaren kunde släppas för ca 25-30. så priset är olika från olika personer.

ibland gör man fynd , ibland får man grisen i säcken.....  ICQ/ab

Det må vara ett klipp, även om det var några år sen, om den inte rostat av, villsäga. ICQ/ab

några fullagningar men annars fullt frisk ICQ/ab


JÄDRAR!!! Vet du vad som hände med den, om/var den såldes osv??

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

41

50 split skrev:
kimboow skrev:
50 split skrev:

Det må vara ett klipp, även om det var några år sen, om den inte rostat av, villsäga. ICQ/ab

några fullagningar men annars fullt frisk ICQ/ab


JÄDRAR!!! Vet du vad som hände med den, om/var den såldes osv??

sist jag hörde så var det en kille från helsingborg ringde på den.

Men sen var det hans 18 årsbil han köpte 82 så det var ju lite kärt om hjärtat

fast frun inte  tyckte om den alls ?!, och barnen tyckte var pinsamt när fardern rullade ut den en gång på 2-3 år .

men danne den behövde lite jobb också du går inget miste om något , finns bättre ICQ/ab

Typ 1or: 55/5, 61, 67, 67, 68,72 typ 3: 70.

42 Senaste redigerad av Svwerker (2013-12-15 09:56:38)

Visst kan man skita i den verkliga årsmodellen och det funkar ju ända tills man ska byta ut något. Om man exempelvis ska jaga rätt på en dörr eller varför inte ett bakljus till sin -55 och får fel del som dessutom är svårare att hitta så är det inte lika kul om bilen egentligen är en -56.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

43

Måste nog hålla med 25hpmannen trots att jag av egen erfarenhet vet hur tjurig han kan vara.  Default/lol
ORKA,,,,,,,,,,,,,,,tjöta,,,,,,,,,,,,,,, ICQ/ad,,,,,,,,,,,idiot förklara varandra,,,,,,,,,,,,,,, ICQ/ad         

25hpman skrev:

Hur fan orkar ni hålla på? Jag kan vara tjurskallig i många lägen, men nu tar denna hysteri priset.

Be den stackars trådskaparen sätta in en bild, eller om han inte tror sej veta skillnaden mellan ditt o datt, bidra med en bild på respektive dörrmodell, alt bakljus o ratt, för att vi ska få klart vilken modell vi snackar om. Det är lika välkänt att svenskar kallar både tidigt tillverkade o sent tillverkade 55:or för just 55:or, som att Hedenhös levde på stenåldern.  ICQ/ad

För bilägaren som antagligen i detta fallet är en äldre herre o som inte känner till denna årsmodells fanatism, så är det enda viktiga att det är en cab av 1955 års modell, för det står så i papprena.

BRAVO Kimboow, som vågar säga vad du tycker, fast att norrlänningar stampar i golvet som galna babianer.

50split o Svwerker: Problematiken som existerar i era rena hjärnor, ska ni nog se som et sjukdoms symptom. Lägg ner o finn er i att det finns olika uppfattningar om hur saker ses. Ja, de bytte till årsmodell på hösten... SO WHAT???