Dags att presentera det senaste tillskottet i familjen och en efterlängtad buss, med rätt årsmodell. Inledningsvis vill jag ge ett stort tack till Jonas från Svärdsjö/Falun för hjälp med att dra hem "The Asphalt Racer" från norr. Du gjorde en grym insats! Stort tack.
Nu står den för tillfället parkerad hos Woffe i Gävle i väntan på senare förflyttning mot Stockholm.
Under tiden ritar jag och skissar på allt från hjul, MOTOR, inredning och inte minst kommande svetsarbeten.
Svets ja....
Ska väl erkänna att man ligger i samma nivå som GB... var fan slår man på svetsen någonstans...?
Men, viljan är det inget fel på. Det ska bli en helvetes buss med bra kraft i.
Ska ju slå Porsche bussen från Finland, å jajamen, å jodå, en Porsche motor ska i.
Nedan ser ni bussen vid dess upphämtning i det mörkaste delarna av norra Sverige.
Drar även med en bild på dess möjliga utveckling vid tidig vår. Har inte bestämt om det ska bli ratlook eller till och med ngn färg på bussen..
Detta blir tävlingsbussen, han kommer snart få sällskap av en 2 år äldre teambuss. I "stallet" ingår sedan tidigare min Split som just nu får brun färg på karossen och som även väntar på en 2332 cc.. platsen bredvid Splitten ska bussen få.
Fullt ös och god jul!

eller var det inte en sådan i den breddade ringtaxin på bilden ovan..
fett!!!