1

Har fått nys på nedplockad -55 cab komplett objekt,behövs lite rostlagning,lack ,mm men mycket bra objekt.Någon som vet vad man skall ge för bud på den??

2

Bilder...om du vill ha seriösa svar.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

3

Beror också mycke på om de är en tidig eller sen

4

Nä är det en -55 så är det en -55 och inget annat. Är den tillverkad i augusti eller senare är det en 1956 års modell.  ICQ/ab

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

5

Svwerker skrev:

Nä är det en -55 så är det en -55 och inget annat. Är den tillverkad i augusti eller senare är det en 1956 års modell.  ICQ/ab

Sorry för offtopic
Men, vilken lågoddsare! Ett inte helt otippat inlägg av dig Swerker.  ICQ/ab

Ducati Monster 1200S

6

jerry skrev:
Svwerker skrev:

Sorry för offtopic
Men, vilken lågoddsare! Ett inte helt otippat inlägg av dig Swerker.  ICQ/ab

Nä inte direkt men detta är tydligen en rätt svåravlivad myt.  ICQ/ab

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

7

Svwerker skrev:

Fast, det FINNS JU tidiga och sena 55or!

En tidig är tillverkad säg, 5 januari, och en sen är tillverkad, säg 19 juli.....

Default/lol

Jättesvårt att säga något, men, allt under tretti är nog att anse som att knycka den... Sen beror det ju på hur lite rost den är, oftast går dessa för 80 och uppåt, såvida de är kompletta, för detaljer är dyrt till dessa.

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

8

Svwerker skrev:

Åh.. Förlåt mej men folk skriver ju  att de är en 55 även om den är tillverkad efter augusti.. ICQ/ab

9

Geten skrev:
Svwerker skrev:

Åh.. Förlåt mej men folk skriver ju  att de är en 55 även om den är tillverkad efter augusti.. ICQ/ab

Ja problemet är att folk inte kan skilja på tillverkningsår och årsmodell.  ICQ/ab

Ali G

10

Svwerker skrev:
Geten skrev:
Svwerker skrev:

Ja problemet är att folk inte kan skilja på tillverkningsår och årsmodell.  ICQ/ab

MEN, nu talar du ju mot dig själv!

Tidig å sen 55a blir ju alltid en tidig å sen 55a! Ellerhur! ICQ/ad

Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett

11

Gick värdet upp eller ned nu? ICQ/ag

Barndoor Division finns på facebook!
............................................................................................

12

surfinsafari skrev:

Gick värdet upp eller ned nu? ICQ/ag

Sjönk nog som en gråsten ICQ/af !

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

13

50 split skrev:
Svwerker skrev:
Geten skrev:

En 56a är ingen 55a, eller hur.

1955 när de tillverkat 1 000 000 Typ1 så lade man om årsmodellsbytet till augusti. Så i augusti -55 kom 1956 års modell och det har hållit i sig sedan dess.  ICQ/ab

Ali G

14

Svwerker skrev:
50 split skrev:
Svwerker skrev:

1955 när de tillverkat 1 000 000 Typ1 så lade man om årsmodellsbytet till augusti. Så i augusti -55 kom 1956 års modell och det har hållit i sig sedan dess.  ICQ/ab

Nu svarade du ju inte på frågan!
Jag har aldrig påstått att en 56a är en 55a, däremot hävdar jag med en svwerkersenvishet att det finns tidiga och sena 55or!
Replik på det?

Tel 07noll357185ett

15

50 split skrev:
Svwerker skrev:
50 split skrev:

Jag har aldrig påstått att en 56a är en 55a, däremot hävdar jag med en svwerkersenvishet att det finns tidiga och sena 55or!
Replik på det?

Nu är det ju tex sent på året så... ICQ/ad

Mera känd som jb...

16

Man får ju ändå säga at det finns mer energi att disskutera detta eviga änme än vad det verkar finnas energi att jobba på i garagen.. åter till ämnet..

17

Stackars 'mackan1'... första inlägget på BV och så kommer det en lång harang om hurvida en bil är sent jättegammal eller tidigt jättegammal... ICQ/ab Du mackan1, lägg ut en bild eller två du så ska vi se om du inte kan få lite mer feedback på frågeställningen din.

Buy the ticket, take the ride... - HST

18

Ehh...det skrev jag redan i inlägg nr 2. Seriösa svar fodrar bilder...

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

19

50 split skrev:
Svwerker skrev:
50 split skrev:

Replik på det?

I den mån att de är tillverkade vid olika tidpunkter så ja men det är ju ingen skillnad på dem. En 55a är ju en 55a oavsett när på modellåret den är tillvarkad, en 56a däremot började att tillverkas efter augusti -55 och tillverkades fram till augusti -56 när årsmodell -57 tog vid osv fram till dagens datum.

Ali G

20

Svwerker skrev:
50 split skrev:
Svwerker skrev:

Replik på det?

I den mån att de är tillverkade vid olika tidpunkter så ja men det är ju ingen skillnad på dem. En 55a är ju en 55a oavsett när på modellåret den är tillvarkad,

Där har du ju fel igen..... Det är skillnader, omän inte såå stora.
Ch.nr. 1-0 787 449 (09.01.1955) Smörjnipplarna i framvagnen tas bort.
Ch.nr. 1-0 797 357 (19.01.1955) Smörjnipplarna kommer tillbaka.
Ch.nr. 1-0 847 967 (01.04.1955) Blinkers på Amerikamodellen.
Ch.nr. 1-0 881 293 (11.05.1955) Alla modeller får likadana växelspakar.
Ch.nr. 1-0 904 566 (11.06.1955) Tändningslåsen numrerade.
Ch nr. 1-0 927 373 (14.07.1955) Nummerskyltbelysningen ändras från K6V10Watt till L6V5Watt.

Tel 07noll357185ett

21

en -55:a har tex helikopterbakljus. dörrar med profiler etc.
det är väldigt stor skillnad på karosserna mellan -55 och -56. nästan inget är lika på dom.
som att jämnföra en split med en -58:a...

som Sverker skriver. från augusti -55 bytte man från tillverkningsår till årsmodell...
så innan aug -55 är det året som gäller... efter aug-55 vart "året" aug till aug... så en bil tillverkad i sep -59 är alltså en 1960... inte en sen -59:a som några vill ha det till...

vad beträffar värdet på -55 cabben kan jag bara säga så här..  det är upp till säljaren och köparen att komma överens om.  kommer ni överens om 5000 så är det värdet. kommer ni överens om 50000:- då är det värdet.... inte vad nån annan säger eller tycker. är både säljare och köpare nöjd så har man ju kommit överens om priset... för köpare vill alltid köpa så billigt som möjligt och säljare vill oftast ha ut så mycket som möjligt.... där är värdet...

22

Märkligt hur det spårar ur, han ville ju bara veta vad bilen kunde vara värd.
Inte skillnaderna på årsmodellerna,,,,,,,,,,,,,,,,, Default/lol

23

Håller me, snacka om sirap!!!  Default/lol

Gillar nördar å fanatiker men inte Besservisses! Tar en "kall" å går vidare! ICQ/ad
Typ1-58:a Vert, å en 62:a sommar bruksis!

24

tur man inte är så insatt som Termos hög nivå  ICQ/ag 

jag själv säger att det 55a när står 55 som årsmodell blir enklast för mitt huvve ! inte rätt kanske men strunt samma !

Mackan1: 25000-50000 tusen i mitt tycke  ICQ/ab

Typ 1or: 55/5, 61, 67, 67, 68,72 typ 3: 70.

25

kimboow skrev:

tur man inte är så insatt som Termos hög nivå  ICQ/ag 

jag själv säger att det 55a när står 55 som årsmodell blir enklast för mitt huvve ! inte rätt kanske men strunt samma !

Mackan1: 25000-50000 tusen i mitt tycke  ICQ/ab

Är det något man inte kan lite på så är det årsmodellen som står i papprena. Bilar tillvarkade i december kan ha 1/1 som första inregistrering, samma år alltså. Det ända man kan lita på är chassienumret för inte ens den födelseattest som finns att beställa via museet är korrekt.
Från augusti -55 och framåt så byte man årsmodell i just augusti. Finns ju årsmodellsfel på i princip alla år från -55 och just ovaler skiljer ju i pris beroende på vilken det är, tidig eller sen. 54-55 är högre värderad än 56-57 så då är det intressant vilken den är.

Ali G