Trevlig stämning på forumet. Men jag får tacka för reklamen om alla de andra ca 100 skyltar du har hittat på mitt företags hemsida. Jag ska ändå vara ärlig och säga att det bara var 39 men nu är det 38 då en blev slutsåld ikväll. 18 stycken var små kylskåpsmagneter, nu 17.
Det känns tryggt att det finns web-poliser som skyddar medlemmarna från skadlig reklam som hamnar på fel ställe. Jag ber så mycket om ursäkt till alla som tagit skada av min annons.
Det var nog min lathet som gjorde att jag gick in och kopierade min egen bild då jag tyckte att det var för jobbigt att börja fota och redigera en ny bild. Bilden jag använde fixade min son till när han la in den på hemsidan för snart fyra år sedan och han tyckte av någon anledning att det var befogat med texten på bilden. Själv tycker jag bara att det stör och sedan verkar folk reta sig på det också.
Om denna skylt är min egen privata eller inte?? Kan man verkligen tycka att det är värt mödan att ifrågasätta det?
Jag började åka folkvagn 1955 och tycker inte att det är så underligt om jag vill hänga något som länkar till mitt bilintresse på garageväggen. Att jag sedan ibland ändrar i garaget så att två skyltar inte får plats borde inte heller ifrågasättas.
Jag vet inte vem som blivit mest till åtlöje här i tipstråden. Jag som försöker bjuda ut något som borde intressera forummedlemmarna eller någon som lyckats ge ett företag så mycket reklam att varor i butiken tar slut. Jag har inte städat undan en pryl men det finns en automatfunktion som gör att när en vara tar slut blir den onsynlig för besökare på sidan.
Även om skyltarna hängt på min vägg är de i nyskick och jag hade kunnat ta ett högre pris för dem för jag tror inte det spelar någon roll för köpare om skylten hade hängt på min vägg eller legat i lagret på mitt företag. Tyckte att det var mest juste att ta samma pris. Efter all reklam här om min firma tog alla stora skyltar slut efter en liten stund så de nya ägarna kan säkert sälja dem senare för ett ändå högre pris om de vill.
Jag har aldrig heller försökt kränga någon Ghia för 35 papp. Som jag skrev så står bilen i Pennsylvania och skänks i stort sett bort av sin ägare och det enda jag får ut om någon tar bilen är att jag kan skicka hem mina saker fraktfritt i samma container. Jag tyckte bara att det var synd att bilen troligast kommer att skrotas om ingen tar den. Jag skrev att bilen skulle kosta ca 35000 Kr färdigtullad i Sverige. Sedan har jag inga åsikter om bilens värde. Även den bilen har jag lagt ut på min hemsida.
Anledning till att jag inte vill ha kommentarer i säljtrådar är exakt vad som hände i detta forum. Normalt kan man i ett forum inte ta bort sin annons om folk har varit in och blockerat den med sina inlägg. I detta forum går det men annonser tenderar att bli väldigt röriga om folk kommer med en massa onödiga kommentarer som i många fall inte har med varan att göra. Bäst är om man får frågor via PM eller E-post för då har man möjlighet att redigera sitt första inlägg utan att annonsen blir alltför rörig.
Jag måste ändå säga att jag beundrar någon som har tid att göra i snitt mer än 10 inlägg i forumet varje dag i nästan tre års tid. Inget är så värdefullt för ett forum som hjälpsamma och positiva forummedlemmar.
Originallitteratur och däck hittar man på
www.hortlund.se