Vet någon om hur många plåtar som behövs till ett komplett set? Och kanske kan tänkas att ha bilder på hur de ser ut?
Tack på förhand
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Typ2: Baywindow » Motorplåtar pannkaksmotor Typ-4 till en Bay
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Vet någon om hur många plåtar som behövs till ett komplett set? Och kanske kan tänkas att ha bilder på hur de ser ut?
Tack på förhand
Hej!
det är en plåt mot bakkant av motorrummet (framåt i bilens riktning), en plåt över varje sida på motorn och tre plåtar närmast motorluckan. Sedan har jag hört att det ska finnas någon värmeskyddsplåt mot ljuddämparn, men den har jag aldrig sett i verkligheten. Du har dessutom en plåt under varje cylinderhuvud som skyddar stötstångsrör och sådant.
via denna länken http://www.wagenteile.com/pdf/t2lbx20.zip kan du ladda hem en bra reservdelskatalog som svarar på allt du behöver veta om vilka delar som ingår i en typ4-motor. På sidan 16 finns bra bilder på plåtarna.
TACK för den länken! Skitbra!
/Janne
Instämmer, tackar... 
Hej!
det är en plåt mot bakkant av motorrummet (framåt i bilens riktning), en plåt över varje sida på motorn och tre plåtar närmast motorluckan. Sedan har jag hört att det ska finnas någon värmeskyddsplåt mot ljuddämparn, men den har jag aldrig sett i verkligheten. Du har dessutom en plåt under varje cylinderhuvud som skyddar stötstångsrör och sådant.
via denna länken http://www.wagenteile.com/pdf/t2lbx20.zip kan du ladda hem en bra reservdelskatalog som svarar på allt du behöver veta om vilka delar som ingår i en typ4-motor. På sidan 16 finns bra bilder på plåtarna.
Får inte länken att funka?
Söker du plåtar kan jag ha då jag har en komplett motor med plåtar men den kommer inte sitta i en buss.
Vissa av plåtarna skiljer också mellan förgasarmotorer och insprutning.
Så här ser den värmesköld ut som sitter ovanpå ljuddämparen.
det behöver jag! en ny plåt...
Vissa av plåtarna skiljer också mellan förgasarmotorer och insprutning.
Så här ser den värmesköld ut som sitter ovanpå ljuddämparen.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Typ2: Baywindow » Motorplåtar pannkaksmotor Typ-4 till en Bay
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.