1

Vet någon om hur många plåtar som behövs till ett komplett set? Och kanske kan tänkas att ha bilder på hur de ser ut?

Tack på förhand

2

Hej!

det är en plåt mot bakkant av motorrummet (framåt i bilens riktning), en plåt över varje sida på motorn och tre plåtar närmast motorluckan. Sedan har jag hört att det ska finnas någon värmeskyddsplåt mot ljuddämparn, men den har jag aldrig sett i verkligheten. Du har dessutom en plåt under varje cylinderhuvud som skyddar stötstångsrör och sådant.

via denna länken http://www.wagenteile.com/pdf/t2lbx20.zip kan du ladda hem en bra reservdelskatalog som svarar på allt du behöver veta om vilka delar som ingår i en typ4-motor. På sidan 16 finns bra bilder på plåtarna.

Pickup EH -76
1303 cab -78

3

TACK för den länken! Skitbra!

/Janne

Bay 78 Kleinbus under uppsvetsning, Bay 77 Donatorbuss (skrotad nu), T23 projekt

4

Instämmer, tackar... ICQ/ab

5

Bayerleiner skrev:

Hej!

det är en plåt mot bakkant av motorrummet (framåt i bilens riktning), en plåt över varje sida på motorn och tre plåtar närmast motorluckan. Sedan har jag hört att det ska finnas någon värmeskyddsplåt mot ljuddämparn, men den har jag aldrig sett i verkligheten. Du har dessutom en plåt under varje cylinderhuvud som skyddar stötstångsrör och sådant.

via denna länken http://www.wagenteile.com/pdf/t2lbx20.zip kan du ladda hem en bra reservdelskatalog som svarar på allt du behöver veta om vilka delar som ingår i en typ4-motor. På sidan 16 finns bra bilder på plåtarna.

Får inte länken att funka?

Gasar till det rasar!

6

Söker du plåtar kan jag ha då jag har en komplett motor med plåtar men den kommer inte sitta i en buss.

Mera känd som jb...

7

Vissa av plåtarna skiljer också mellan förgasarmotorer och insprutning.

Så här ser den värmesköld ut som sitter ovanpå ljuddämparen.

Post's attachments

001.JPG, 266.94 kb, 653 x 490
001.JPG 266.94 kb, 171 downloads since 2013-11-28 

[

8

det behöver jag! en ny plåt...

MickeW skrev:

Vissa av plåtarna skiljer också mellan förgasarmotorer och insprutning.

Så här ser den värmesköld ut som sitter ovanpå ljuddämparen.