pompejus skrev:Coolt..(och så fick jag Morgon-TV OCKSÅ,du e generös du..
),ser trevligt ut det där,ska bli spännande att följa fortsättningen..
Tja vad gör jag inte för dig
easos skrev:Galet ! 
jo.. tänker så själv ibland.. men va fan ingen kommer ihåg en fegis.. och jag har ju (faktiskt) en plan...
Kjellgren skrev:Här kapas det friskt
ska bli ruskigt intressant och spännande och se hur du får ihop allt. Bra jobbat!
spännande säger du..
gissa om det blir spännande för mig vid nästa besiktning i sommar...
Johan W skrev:X2 
tänk på att äta så mycker chips kan vara skadligt
Rennsport skrev:Härligt! Har längtat efter lite action på denna tråd 
Aktion sa du... hur går det med dina egna projekt... tänkt en del på Porsche framvagn på buss... eller var det inte du som tipsa om det.
Nåväl som internett surfande dåre hittar man en del.. bla såg jag att en internett shop i branchen, på sista tiden utökat utbudet till att föra en del Air bags o dyligt
.. men tyvärr med mycket brisfällig data spes..
Så givetvis då jag är intresserad av att handla till bla bussen, maila jag och undra om fabrikat, längd, bredd, tryck, lyftkapasitet osv, dvs fakta jag tycker man kan vänta sig att få som tänkbar kund. dom var ju inte världs billigast heller men skitsamma om det är smidigt....
Svaret jag fick dröjde, och var med olika ursäkter om varför och hur...,
Och när det kom, gick det ungefär ut på att alla sorters fabrikats bäljar e lika bra, och några fakta som inte sa så mycket+ lite motsägelsefulla.... När jag ifrågasatte infon, och även fortfarande ville veta mer, bla.fabrikatet dom kan tänkas sälja, fick jag en fortsatt lyckönskan med mina projekt
, och en hänvisning till att handla hos en annan firma. ?????? Då jag kanske skulle bli nöjdare med dom!!. Till saken hör att jag hitintills säkerligen handlat för 10k från denna firma, och säkerligen skulle handlat för minns 50k till till bussen bubblor pickup osv... Och jag planerade flertalet inköp där den närmaste tiden.
Obs att jag alltid betalar kontant, och sköter min bissniss.. kan bara säga att jag är lätt förvånad att en liten firma, kan ha råd att skita bort affärer...jag har frågart varför mina pengar inte duger men inte fått ytterligare svar, och hemsidan har inte fått mer info vid dom frågade produkterna..
Den enes död, den andres bröd!
Men bussen då??. jo fick några timmar i garaget i kväll.. så åter tjöt vinkelslipen.
Jag började med att kapad bort den tunga frontbalken.. Den kommer att ersättas med några mindre, både innanför frontplåten och i kofångaren senare..

Sen monterade jag bort framvagnen igen ,och styrsnäckan.....men dom fick ligga kvar då framänden började lyfta....

Nästa saker som försvann var värme vajrarna och luft kanalen...

Sen rök tvärbalken med pedalerna och handbroms spaken....

Varför försvinner allt detta då.. kanske ni tänker
... Nja bara en om gruppering .. då hjulhusen kommer att höja min bak, vill jag att pedalerna följer efter.. och styrningen blir framöver med kuggstång, och original snäckan, iofs i okey skick, men den skulle suttit för långt fram.
Seeen behöver jag lite plats för en kylare.
Det blev lite öde... och ja golvet är sopat då det var kilovis med Gotländsk väg kalk där innan ..host host..

Vinkel växeln för styrningen.. T3- 1980 årsmod i detta fallet

Så vad kommer att hända härnäst.. jo rambalkarna/golvet höjs upp, och pedalerna och H cylinder kommer högre upp,
liksom växel stången som hamnar mellan nedre framvagns röret och golvet...
en bit 2,5 mm stål, grov inpassad...

Så spännande är det inte, bara skitigt kap jobb.. mycket grejer som ändras kan man säga...
Men vem vet, jag kanske monterar en original framvagn vid besiktningen, liksom original plåthjul bak...
vem vet.../ Mickael
Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(