Vad kan man använda för att lösa upp limmet som hjälpte till att hålla "isoleringen" på plats på motortorpedväggen ?
Det är kontaktlim och det upplöses inte gärna, men thinner är nog mitt bästa tips.
Blötlägga en stund.
PS. Korrekturläs var du är ifrån. 
tro mig, det finns inget enkelt sätt. provat allt. 
enklast är att slipa bort och lacka om..... inte så svårt när du har motorn ur Nobbe......
Retsamt..... ska prova med thinner,, lacken e ju tokfin under....... och thermos som rogga tycker man är så måste man ju bevara originalfärgen
..... lol....
Rogga du kommer bli besviken på mig i år
det kommer bli en rustocal bil.....
vill ut och åka lite oxå, så jag skippar lacken i år och lägger på den nästa vinter i stället!
så det blir org skärmarna som satt på med lite sänkning t-bars och 2176an
Int bli ja besviken på däg Nobbe.......
Jag vet ju att din bil kommer att bli kanonfin.....
Har man bara ambitionen att göra bilen blank å fin så gör det inget om det är en rullande renovering, bilar skall ju användas.... det jag har något emot är dom som VILL åka i en bil som ser ut som en rishög och dessutom tycker att det är fränt........

ja det är inte helt kört ännu, frun har starka åsikter om att jag skall lacka bilen redan i sommar :=)
fick tips av Abbe på att testa med motortvätt. fungerade hyffsat. ingetr ludd kvar, men lacken är missfärgad av limmet 
så ska de bli fint måste man lacka om.. börjar förstå varför det sitter kromplåtar på mkt byggen på motortorpenden nu 
//Nobbe