1

Vad kan man använda för att lösa upp limmet som hjälpte till att hålla "isoleringen" på plats på motortorpedväggen ?

VW HusBuss -64 | VW Buggy -67 | VW 2176cc Oval -56

2

Det är kontaktlim och det upplöses inte gärna, men thinner är nog mitt bästa tips.
Blötlägga en stund.

PS. Korrekturläs var du är ifrån. ICQ/ad

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

3

tro mig, det finns inget enkelt sätt. provat allt.  ICQ/ac

militärhistoriskt intresserad och samlare av svensk militaria t o m 1945. har du nåt? pm:a!

4

enklast är att slipa bort och lacka om..... inte så svårt när du har motorn ur Nobbe......

5

Retsamt..... ska prova med thinner,, lacken e ju tokfin under....... och thermos som rogga tycker man är så måste man ju bevara originalfärgen ICQ/ad..... lol....

Rogga du kommer bli besviken på mig i år ICQ/ad
det kommer bli en rustocal bil.....

vill ut och åka lite oxå, så jag skippar lacken i år och lägger på den nästa vinter i stället!
så det blir org skärmarna som satt på med lite sänkning t-bars och 2176an

6

Int bli ja besviken på däg Nobbe.......
Jag vet ju att din bil kommer att bli kanonfin.....
Har man bara ambitionen att göra bilen blank å fin så gör det inget om det är en rullande renovering, bilar skall ju användas.... det jag har något emot är dom som VILL åka i en bil som ser ut som en rishög och dessutom tycker att det är fränt........ Default/lol  Default/lol  Default/lol

7

ICQ/ab ja det är inte helt kört ännu, frun har starka åsikter om att jag skall lacka bilen redan i sommar :=)

fick tips av Abbe på att testa med motortvätt. fungerade hyffsat. ingetr ludd kvar, men lacken är missfärgad av limmet ICQ/ao
så ska de bli fint måste man lacka om.. börjar förstå varför det sitter kromplåtar på mkt byggen på motortorpenden nu ICQ/ad

//Nobbe