Plockat bort lite rutor... 
Vilken cliffhanger
Lackering? Byta rutor? Fler popouts?
fönstertvätt
Yamaha DT50MX -89, Scrambler Edition "Gorm"
Dune Racer - a PC game
- "rost kan komma snabbt men patina kommer med tiden"
Gladheims VW
Hehe, har ju haft popout på de två bakersta och det blir ju ojämnt...eller jämnt... men fel... några till blir nog bättre... 
Du verkar ha kommit över ett takräcke också, bild på det? 
Är det några som tänkt vara i det berömda bussgaraget på lördag? Kommer ner en sväng då...
Ösd, skulle vilja och hoppas jag hinner dit en sväng men är själv med ungar på dagen när sambon jobbar men förhoppningsvis en sväng mot eftermiddag/kväll... när är du i krokarna?
Jasså lowang, du såg det
Kändes inte som nån idé att posta nått om det då det såklart inte passar men föll för den lilla korgen och patinan
men ska se om det går att bocka om eller göra nya rör 
Kommer ner vid 15 snåret. Ska ju handla buss av franke 
Kommer ner vid 15 snåret. Ska ju handla buss av franke
Spännande, vilken buss kan det vara tro... kommer då inte hinna innan men kanske kanske lite efter... hör av dig/er när ni är klara hos Franke 
Den fula...... 
Du får sänka taket med, så passar räcket...
Du får sänka taket med, så passar räcket...
En s.k. "Faluchoppning"
Då är ju bussen i rätt landsände.
Ösd, å fasiken
Hp och Peter, nog för att taket är lite buligt men nån choppning tror jag jag ska undvika men bocka om eller nya rör ska jag försöka fixa till som jag nämnde, nu är det typ en nittiogradig vinkel så får man det att följa bussen lite mer så kommer räcket upp lite... var tanken 
Tror det blir bra med annan böj på rören
, när jag har bockat till dom och du har "betalat" kan dom här vara bra att ha för att få bort eftersmaken med!

GW.P
Oj...vad blir det för smak i munnen av rostlagning i en rutram månntro...huga...
Såg att det fanns lite svetsning där ja...
Nu när du har egen svets får det kanske bli en "gör det själv" guidning med hjälp vid behov eller alternativt "mintsmak" igen då 
GW.P
Är det några som tänkt vara i det berömda bussgaraget på lördag? Kommer ner en sväng då...
Är jag hemma kikar jag förbi.
Ja nu får det snart vara nog med snickeri för dig Macke så tar vi och sätter fart på svetsen med en liten grundkurs
Monterade ihop en av rutorna idag, lite småfix kvar för att få det att lira helt, bla vill ytterlisten glida ur i nederkant

Ja nu får det snart vara nog med snickeri för dig Macke så tar vi och sätter fart på svetsen med en liten grundkurs
![]()
Monterade ihop en av rutorna idag, lite småfix kvar för att få det att lira helt, bla vill ytterlisten glida ur i nederkant![]()
I-Lands problem!!! 
GB skrev:Ja nu får det snart vara nog med snickeri för dig Macke så tar vi och sätter fart på svetsen med en liten grundkurs
![]()
Monterade ihop en av rutorna idag, lite småfix kvar för att få det att lira helt, bla vill ytterlisten glida ur i nederkantI-Lands problem!!!
Bara jag lärt mig starta svetsen så kan jag börja på din panel också...
wolksman skrev:GB skrev:Ja nu får det snart vara nog med snickeri för dig Macke så tar vi och sätter fart på svetsen med en liten grundkurs
![]()
Monterade ihop en av rutorna idag, lite småfix kvar för att få det att lira helt, bla vill ytterlisten glida ur i nederkantI-Lands problem!!!
Bara jag lärt mig starta svetsen så kan jag börja på din panel också...
Nä!!! 
Lekt med lite rutramar några timmar nu
Vaaar är skruvarna...

Så, äntligen var alla isär och bara resten kvar...blästring, färg, omgäng osv.

Plåtrent 
Ska du sunka ner den ännu mer nu?
Ska du sunka ner den ännu mer nu?
Nä, tvärtom faktiskt
men bara på utvalt/utvalda ställen