1

Hittade en splitbuss igen, en walkthrough panelare från 65 (sa han).

Rostig förstås, ingen motor, men en del extraplåt och bättre dörrar.
14 tusen var priset. Hmmm, är det kanske vad man får betala nuförtiden?

Skulle ni nappat?  (Jag sa att jag tar den....)

Andreas

89 Magnum dubbelhytt (snart till salu...)

2

I dagens läge tycker jag den är värd det, oavsett skick

Ät gul snö, det kan vara öl.

3

Walktrough betyder separata stolar med gång bakåt...var det verkligen en sån??

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

4

Ja jag är ju värsta amatören tydligen, trodde walktrough betydde bakdörrar på båda sidor. Pinsamt. Näe det var nog soffa på den, kom inte åt att inspektera insidan, den står upplyft på containrar !! Ska läsa på lite innan jag snackar med proffsen nästa gång.
Men fyrkantsbussar kan jag rätt bra ICQ/ad

5 Senaste redigerad av Löf (2013-11-10 08:16:28)

Då är det en 'Double door' ICQ/ad

edit: Gratulerar med Splitbuss!
Angående värdet så rent spontant så är inte 14000.- för en splitbuss inte dyrt.
Men, beroende på skick, ålder, modell, etc så kan värdet variera, i mina ögon så är en dubbeldörrspanel oavsett ålder 'the shit'!
Så den hade nog ja lätt gett 14loppor för oavsett skick ICQ/ag

Att det följer med delar är ett plus och det där med att motorn inte finns så är väl fallet med 99% av alla vrak (objekt) man hittar, om man inte ska termosrenovera med matching numbers så är ju motorn minsta problemet.

Om du vill ha så bra värdering som det bara går via ett forum så finns det bara en sak att göra... bilder! ICQ/ad

Buy the ticket, take the ride... - HST

6

BoogieMan skrev:

Ja jag är ju värsta amatören tydligen, trodde walktrough betydde bakdörrar på båda sidor. Pinsamt. Näe det var nog soffa på den, kom inte åt att inspektera insidan, den står upplyft på containrar !! Ska läsa på lite innan jag snackar med proffsen nästa gång.
Men fyrkantsbussar kan jag rätt bra ICQ/ad

Det är inget att skämmas över. Det är vissa termer inom Vw världen är ju ganska fel. Det mest logiska är ju att dubbeldörr borde heta walk trough. Du är inte den första som antar att walk trough betyder dubbeldörr.

Dubbeldörr är ju ganska ovanligt förutom i Sverige, så dom som har myntat uttrycket har förmodligen inte ens tänkt på att det överhuvudtaget existerar dubbeldörrar. Annars skulle man nog ha valt nått annat namn.

Det är lite som Jamie Oliver blev hånad på nätet då han utryckte sig om att han hade en 25-fönstersbuss lyxbuss i nått tv program. Men det är ju samma sak där, en 23-fönsters har ju faktiskt fler än 23 rutor.

7

Upplyft på containers?
Hmmmm, är det denna buss?

På vägen hem från en släkting för ett par månader sedan såg jag denna i periferin och var naturligtvis tvungen att stanna och ta lite bilder ICQ/ag
Tänkte att jag skulle ha snackat med ägaren, men jag har redan alldeles för mycket projekt i pipen....

Var lugn, my lips are sealed. Kommer inte att yppa något om var denna står och "förstöra" för dig ICQ/ab
Lycka till med köpet och hoppas att det går vägen. Du kommer ha att göra en stund.

Post's attachments

DSC_0787.JPG, 123.94 kb, 800 x 600
DSC_0787.JPG 123.94 kb, 172 downloads since 2013-11-11 

DSC_0788.JPG, 142.86 kb, 800 x 600
DSC_0788.JPG 142.86 kb, 138 downloads since 2013-11-11 

Ännu vet ingen hur en gammal folkvagn kan bli!

8

Nog bra svängradie på den ICQ/ad

Ät gul snö, det kan vara öl.

9

He he ja med den blir det lätt att fickparkera  ICQ/ag
Tack Peter, det var schysst, jodå den är det, hitta är väl att ta i, jag har sett den i månader men fick tummen ur och frågade till slut.
Var lite tveksam också, mycket jobb...

10

Inte ska den stå där uppe iaf Default/smile

Dimp ner på vägen med dig lilla bil

11

Demian skrev:

Det är lite som Jamie Oliver blev hånad på nätet då han utryckte sig om att han hade en 25-fönstersbuss lyxbuss i nått tv program. Men det är ju samma sak där, en 23-fönsters har ju faktiskt fler än 23 rutor.

eller som att en 3w Ford -32 har fyra rutor och att 5w ford har 6 rutor... man räknar inte vindrutan/rutorna på dom

men på en bussar räknar man väl antal hål och dörrarna räknas som 1st var fast det är 3st rutor i varje dörr...

12

Ja, det är ju lite konstigt. Det har kanske med att göra hur siffrorna ligger i munnen på jänkarna.

Det är ju coolare att ha en 27-fönsters än en 23-fönsters.    ICQ/ab