Halloj.
Håller på och pular lite i garaget med min 69a jag kom över för ett ta sen. Köpt sänkspindlar samt justeringar till torrisonsstavarna fram. Innan jag börjar kapa isär framvagnen så skulle jag vilja ha nått råd om hur mkt man bör korta eller vad som blir för mkt. Ska man ta lika mycket som spindlarna bygger extra vilket verkar vara ca3 cm på varje sida.
Mvh Tommy
Ska du ha kvar stötdämpartornen? annars är väl det som begränsar hur mycket du ska korta. Kom ihåg att vinkla upp sänksatsen lite om du ska köra med sänkspindlar oxå.
Buss -60
Inte riktigt koll på hur du menar med stötdämpartornen. Är det något som går att massera med en lite klubba i karossen? Tanken är att köra riktigt lågt.
Jag hade en bubbla med kulbultsframvagn (det är en sådan du har) som var kortad 5tum med tornen kvar. Den var lite masserad med klubba.
Tänk dock på att du aldrig kommer lika lågt med en kulbultare som en med länkpinneframvagn, kulbultsframvagnen hamnar närmare backen än länkpinnen när du sänker.
Jag tro jag korta runt 4-5 cm på varje sida på min 66a. Fick slå in innerskärmen bra mycket men det gick.
Vart skiljer sig en kulbult mot en länkpinne? Tack för bra svar 
Kolla även om du måste ha kortare stötdämpare om du sänker mycket 
Men om du bara tänker sänka lite behövs väll bara sänksatser?
Vart skiljer sig en kulbult mot en länkpinne? Tack för bra svar
många ställen
länkpinne

kulbult

Yamaha DT50MX -89, Scrambler Edition "Gorm"
Dune Racer - a PC game
- "rost kan komma snabbt men patina kommer med tiden"
Gladheims VW
Du kan korta framvagnen 1tum på varje sida utan att massera innerskärmarna eller börja kapa i stötdämpartornen. Hur mycket du ska korta beror ju lite på syftet, vill du bara ha lite mer utrymme innanför skärmarna så räcker det ju med 1tum på varje sida. Men vill du åka riktigt lågt så krävs ju kortning på 4-6tum men då blir ju kringjobbet desto större, men det stora problemet med kulbultarna är ju att framvagnen hamnar så nära backen.
Men allting är ju möjligt, detta är en av mina favoriter med stålysen...
/Foppa
Kanske bättre att ta lite extra kortare och få göra lite extra arbete med innerskärmarna än att göra en liten kortning och kanske bli missnöjd? 
Hur mycket vred du sänksatserna och hur mycket kortat?
Hur mycket vred du sänksatserna och hur mycket kortat?
Korta totalt 6cm (3 per sida) blev precis så tajt det kunde bli utan att banka något. Sänksatserna satte jag så övre läget är där original låsningen var. Se hur det blir när jag vrider ner dom 
jag ska också bygga om min framvagn. vart köpte du dina sänspindlar samt din justering till torrisionsstagen?
jag ska också bygga om min framvagn. vart köpte du dina sänspindlar samt din justering till torrisionsstagen?
Spindlarna köpte ja här på forat och sänksatserna kommer från custom speed parts