Jag tror att det handlar om kunskapsnivån. Bara en liten sak som att avgöra att "skiten är slut" kan inte vem som helst göra.
För det första handlar tråden om när motorn droppar olja, som inte nödvändigtvis är likhetstecken med att "skiten är slut".
"Konst, är det man inte kan. När man kan det, är det ingen konst."
Personligen (men nu är det lite OT) skulle jag gärna betala en kunnig person vid sidan om för att riva en motor
och montera den igen. Men du vet att det finns oändligt många motortyper, behov, budget, användningsområde,
man ska helst köpa rätt grejer som helst ska passa optimalt med varann för just det aktuella behovet.
Med dagens teknik och tillgång till delar via Internet skulle den kunniga personen kunna hjälpa via Skype.
Bara tt bygga upp en lista på det som ska göras och köpas är en vetenskap i sig. Trial and error i det här sammanhanget kan bli dyrt.
Visst. Man kan sitta hemma med manualen och lära sig själv. Men det tar 10 ggr så lång tid och man gör 100 ggr
så många fel. det är därför det finns skolor och lärare. Annars skulle läkare, ingenjörer, advokater sitta hemma
och läsa manualer och lära sig. Även detta forum skulle vara onödigt. Som jag ser det träffas vi här för att lära
av varandra och inte för att skryta om det vi kan. Men de är ju jag det.
Man ska inte se ner på de som inte vågar riva en motor med samma lätthet som andra gör. När jag hjälper
min son och hans studiekamrater med "inhomogena differentialekvationer av andra graden" kan inte jag bli irriterad och anklaga de
för att vara dumma när de inte förstår. Inlärning är en lång process och vissa som lever av sin kunskap har klara
fördelar. Så som svar på din fråga, nej. du får inte skit, men du kanske ska växla ner ett par växlar (no pun intended)
och ta hänsyn till att alla har olika kunskapsnivåer, men alla vi delar samma intresse. Det är det som håller oss samman här.
Och bara det att vi har den möjlighet är ju fantastiskt.
Men det är ju bara min enkla åsikt.
Money talks! Mine always says: "Goodbye"!
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.
1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer. Reggad som 1964 - │o\w/o│