Hej! Skulle till och byta brytarspets på min typ 4 GE, hade även ett brytarlöst kitt, "Powerspark" hemma så valde det istället när jag ändå var i farten. För att komma åt att få bort kabelgenomföringen till gamla brytaren och kondingen var jag tvungen att lyfta upp fördelaren ett par cm. släppte inte klämman utan lossade bara muttern mot blocket, noterade inte så noga på hur rotorn stod, (skulle mycket väl kunna ha roterat när jag höll på?, men motorn stod stilla iaf.) tänkte att det passar väl bara på ett sätt, eller tänker jag tokigt?? Hann bara prova vrida på nyckeln lite kort nu ikväll (såg att det hunnit släckas inne hos granndottern - vi bor i radhus) inte en tillstymmelse till att tända. Får fortsätta felsöka imorgon när min bebis sover middag. Någon som har något bra uppslag, bilel är inte min starka sida...
Bilar: Westfalia 1974, Dubbelhyttspickup 1978, Golf 1983, 911 1971
Insta: Rm_engrg
