Inga tubade hjulhus, lite lätt masserade i pressvecken med släggan dock. 145/45R15 i fram och 165/65 i bak har jag för mig. Coils från fyrhjuling i bak men till fram har vi inte lyckats hitta några lämpliga dämpare än. Kör med splitbubblans korta oljedämpare och det funkade bra i typ 100mil sen sa den första upp sig och några hundra mil senare är det bara konstatera att dom inte längre fyller någon funktion. Kanske skulle provat dom dyrare gasdämparna men har för mig dom var någon cm för lång komprimerade.
Okeej, ska vi fortsätta sagan nu...
Bugrun närmade sig och vi hade sagt att bussen skulle vara körklar till dess, gärna med inredningen färdig. Tanken hade ju varit att rostlaga upp denna, besiktiga och ha som backup till Hessisch resan. Men någonstans när demian förklarade att org. färgen var rätt ovanlig och att sänkningen hade dragit ut så pass på tiden känndes det inte mer än rätt att köra fullt ut på denna ist. Den såg ju trots allt ut att ha bra potential!
Tyvärr kom det fler motgångar, något jag glömnde nämna förut. Någonting stämnde inte med det nya kopplingskittet vi köpt så det blev en himla massa funderande och även riva ur motorn ett par gånger. Mer om det går att läsa i den här tråden om man är väldigt intresserad: boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=17018
Nåväl.. dags för lite roligare grejor!
Inredningen som sagt.. nu när vi hade bestämt oss för att använda den här till europa trippen så måste vi ju ha något lämpligt att sova i!
På garagefesten i rommegaraget satt vi båda länge i Mackes fantastiska bay, wow vilken härlig inredning och buss! Perfekt, hem och beställa gångjärn till rock&roll soffa från justkampers i england! Ska dock erkänna att vi till en början tänkt snåla in och bygga egna och hade väl kommit nästan hela vägen på pappret när jag insåg vad mycket längre tid det hela skulle ta bara för att få tjäna in några hundralappar...
400mil och två veckor i samma säng som Dennis då vill man gärna ha lite svängrum hehe 
Fullbredds säng planerades och efter några samtal till ovan nämnda Macke (tusen tack) så började inredningen ta form!
Ljudisolerad med dynamat liknande matta, men beeetydligt billigare!


no more plåtlåda! Samtliga plåtytor på bussen är i stort sett klädda med "stp" dämpmatta, förutom främre delen av taket.

Paneler i plyfa, isolerade även bakom med typ gullfiber. Vet inte hur man brukar/bör göra men tyst blev det.


Oljeboard till innertaket, hålborrat för spotar och takventil.

Sådärja, klätt med vitt tyg. Här syns även panelerna som är klädd i ett ljusgrå/beige sofftyg samt panelen som styr spottarna. Mysigt ska det minsann va, för det har gustaf sagt!

Sen blev det pall bygge, från början var det tänkt dela upp pallen i två och montera en 8" bas i ena delen men när vi väl gjort det så hördes inte ens basen då fram och baksystem spelade skiten ur den. Plats för någon större bas historia hade vi inte så vi skippad den helt och hållet och gjorde lådan till ett förvaringsfack. Skulle senare visa sig att den fungerade alldeles ypperligt som kylväska.

Golvskivorna kläddes samtidigt med någon form av industrigolvmatta. vet inte vad den kallas men har likadan innanför dörren hemma. relativt lättstädad, trevlig att gå på och ser helt okej ut 

Soff/säng bygget, tyvärr glömde vi jacka ur i frontskivan för stöden till sitsen när man bäddat ut till säng. Två pallbockar får agera stöd nu tills vidare, kan ändå vara bra att ha med på färd.

Skivorna lämnades iväg till Hamrånge inredning för att få lite madrass limmad på sig. Blev riktigt bra! Sedan klädde vi det med lika tyg som panelerna fast i svart. Tack till Dennis mor och mormor för sykunskapen!
Den stora madrassen är den som ligger bakom soffan ovanför motorn. Den gjordes lite tjockare och utan skiva så man lätt kan komma åt reservhjulsbaljan som nuförtiden agerar verktygsgömma 

Trevligt, ett litet bord i ek på plats och nya fräsha gardiner också tack mor!

Även fram och mellan sätena fick den paneler och högtalare och nu var den redo för bugrun!

Den tråkiga sidorutan byttes ut och fick även en fräsh ventruta.

Bugrun calling!

På plats, trots oroande oljeläckage.... sen en oroande hemfärd 40mil...

....och vad vore väl livet utan motgångar? trevligare kanske??...

fortsättning följer....
Panel -53, 911 -71