Tänk på att det bara är bolt on med splitframvagn på 68 och 69.
På dom senare passar bara de övre hålen, så ska det funka, så måste du ha speciella gavlar, eller göra om infästningen i ramen.
Det där med kortningen beror på vad du ska köra med för fälgar. I princip så behöver du inte korta om du ska köra med plåtfälgar. Om du samtidigt flippar spindlarna, så smalnar det spårvidden 12mm på varje sida.
Om du ska köra med vanliga eftermarknads alufälgar, typ brm, sprintstar och fivespoke, så kan du ju smalna runt 70-90mm.
Om du kortar den i mitten, så kan du spara lager och tätningar längst ut. Jag har för mig att röret blir grövre längst ut, så det är ju bara att korta tills du når övergången.
Bromsservot kan du plocka bort och ersätta huvudbromscylindern med en för utan servo. Jag tror det sitter ett fäste för den, så du kan välja om du vill köra med eller utan.
Annars är det ju bekvämt med servo. Det är nog inte så mycket jobb att kunna behålla servot.
Rören sitter tightare ihop på split, så bromservot får inte plats imellan. Det borde vara lätt att bygga ett nytt fäste och flytta det ett par centimeter framåt, och förlänga staget till bromspedalen.