1

Eller iaf nästan..  ICQ/ae

Hur knäcker man rattlåset på en Late Bay ? Eller gör man inte det utan man skruvar ur tändningslåset och hur gör man det isf ?  Default/hmm

You´ll never know...

2

Rattlåset vet ja inte, men tändningslåset måste man borra bort tyvärr... Lite krånglig historia...
Men du kan ju skruva bort kontaktplattan bakom tändningslåset så får du på tändningen med en mejsel iaf...

Baywindow 2.0 -76 campinginredd
Vw T3 Buss -89 Coach

3

Jo men det var ju det att bogsera fram en pickup med rattlåset i ...

hittade lösningen här http://www.ratwell.com/technical/SteeringColumn.html men det återstår att se om jag får till det på plats så att säja..  Default/hmm

You´ll never know...

4 Senaste redigerad av Dennaan (2013-10-24 22:22:02)

jag knäckte ett rattlås på en golf 2a genom handkraft, bara ta i och vrida ratten tills låset ger med sig ICQ/ab

Volkswagen kombi 237 (Soltak) -62
Volkswagen Standard Microbus PGSG -57
Volkswagen kombi 2-23 -53 (Barndoor) "Fyffes"

Ac Volks.

5 Senaste redigerad av ozeo (2013-10-24 22:34:21)

skruva bort ratt/låsdelen under, fyra skruvar och ta lös hela skiten. rör o allt kommer upp.
sen kan man ta med det o lösa de i verkstaden innan..
va iaf så på min early.. kanske annat med dessa nya.  Default/hmm

jo just ja, ratt ska väl bort oså tror jag.

58 busbil
60 dh-splitt
formel vee, snart på väg

6

Slog bort tändningslåset på min dh 77 sen var det bara att flytta en liten klack längst ner i hålet så frigörs det!  enkelt ICQ/ag

Ghia cab 64  vw pickisDH 66 snart fin ,1303s vw buss 59 ``fejklyxen´´

7

Helsings Smedja skrev:

Eller iaf nästan..  ICQ/ae

Hur knäcker man rattlåset på en Late Bay ? Eller gör man inte det utan man skruvar ur tändningslåset och hur gör man det isf ?  Default/hmm

Det är väl en sak att sälja vidare Latebyar som dumpas på Mulle mecks gård, men att börja sno dom är väl lite lågt...snälla...!
Tänk på att dina barn ska behöva säga att pappa är på ungdomsvärdskola, det är ett svårt ord för en 6åring  ICQ/an

8

Det löstes sej fint, jag stoppade i nyckeln åt andra hållet jmfrt med vad ägaren gjort. Då släppte låset som det ska.. ;-) 

Dessutom Patrik finns det inget som heter "ungdomsvärdskola" det jag tror du menar är Lundsberg och det är ett fult ord som vi i vår familj inte alls nämner.

You´ll never know...

9

ICQ/ag
Slutet gott, ännu en late bay  ICQ/ae

10

Default/lol

11

Du sa tändningslås och lundsberg, och därför är det Teater-spya som ska in på Vågrät 9 i höjd med Lodrät 4, Rostig Baypickis

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden