Eller iaf nästan..
Hur knäcker man rattlåset på en Late Bay ? Eller gör man inte det utan man skruvar ur tändningslåset och hur gör man det isf ? 
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Att sno en Late Bay !
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Eller iaf nästan..
Hur knäcker man rattlåset på en Late Bay ? Eller gör man inte det utan man skruvar ur tändningslåset och hur gör man det isf ? 
Rattlåset vet ja inte, men tändningslåset måste man borra bort tyvärr... Lite krånglig historia...
Men du kan ju skruva bort kontaktplattan bakom tändningslåset så får du på tändningen med en mejsel iaf...
Jo men det var ju det att bogsera fram en pickup med rattlåset i ...
hittade lösningen här http://www.ratwell.com/technical/SteeringColumn.html men det återstår att se om jag får till det på plats så att säja.. 
jag knäckte ett rattlås på en golf 2a genom handkraft, bara ta i och vrida ratten tills låset ger med sig 
skruva bort ratt/låsdelen under, fyra skruvar och ta lös hela skiten. rör o allt kommer upp.
sen kan man ta med det o lösa de i verkstaden innan..
va iaf så på min early.. kanske annat med dessa nya. 
jo just ja, ratt ska väl bort oså tror jag.
Slog bort tändningslåset på min dh 77 sen var det bara att flytta en liten klack längst ner i hålet så frigörs det! enkelt 
Eller iaf nästan..
![]()
Det är väl en sak att sälja vidare Latebyar som dumpas på Mulle mecks gård, men att börja sno dom är väl lite lågt...snälla...!
Tänk på att dina barn ska behöva säga att pappa är på ungdomsvärdskola, det är ett svårt ord för en 6åring 
Det löstes sej fint, jag stoppade i nyckeln åt andra hållet jmfrt med vad ägaren gjort. Då släppte låset som det ska.. ;-)
Dessutom Patrik finns det inget som heter "ungdomsvärdskola" det jag tror du menar är Lundsberg och det är ett fult ord som vi i vår familj inte alls nämner.
Slutet gott, ännu en late bay 

Du sa tändningslås och lundsberg, och därför är det Teater-spya som ska in på Vågrät 9 i höjd med Lodrät 4, Rostig Baypickis
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Att sno en Late Bay !
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.