Hej,
Efter ha farit runt i framför allt dubbelhyttare i försvarsmaktens regi under en längre period kom insikten, jag behöver en sådan här privat också.
Men allt annat kom i vägen fram tills för några år sedan då jag kom över en fin Syncro -86 med 5200 mil på mätaren. (f.d brandbil )
Lyckan var total tills olyckliga omständigheter tvingade fram en försäljning av denna (törstiga) juvel.
Otröstlig under en lång tid 
Men sedan kom det ut en annons på blocket om en VW Transporter Dybbelhytt Magnum 112i.
(Exakt en sådan jag dregglat över som barn hos den lokala byggfirman, glasluckan var något stort då!)
Nåväl, bilen hade rullat 14100 mil och var egentligen ganska vettig, en smula rost här och var, dessbättre inget av den mer allvarliga sorten.
Den har nu gjort tjänst i vårt hushåll i drygt ett år och förvånar oss med sin oerhörda mångsidighet, det är ju den automobila motsvarigheten till en Victorinox!
Jag har än så länge bara servat, tankat och kört.
Monterat extraljus och en förvaringshylla till instrumentbrädan beställdes från Tyskland.
Takräcke till kanot införskaffades också.
Till våren är det tänkt att all rost ska lagas upp och att bilen ska få en ny lack i originalkulör och gärna med en ny dekalsats "Magnum" 
112hk gör den pigg även med last och går underbart, enda smolket i glädjebägaren är ett obefintligt avgassystem. 
(Tips på nya till bra priser, beg i vettigt skick eller passande universaldelar emottags med stor tacksamhet.)
Hjärtligt tack för ett skönt forum.
Mvh Christer Lundman
Borås

Också fin inuti. Sedan är det ju bara att sätta in skjutfönster, kaptenstolar och lite annat mys så blir det som en TriStar.