Man kan göra så '
Jag tycker att det är lättare att köpa färdiga med 6mm skaft
Man pratar inte om vissa saker för man har alltid några ess för man måste ligga lite före sina med tävlande om man krigar om nr1
nr 2 är första förloraren i en tävling
Jag kan testa 1 miljon saker men flöders bänkens fläkt drar 17amp så jag har inte löst att betala för det
Sen vill jag hjälpa hobby fixaren till ett bätter jobb mot dom vansiniga så kallade trimningar man ser på forum
Som sönder filade ventilstyrningar och sönder filade kanaler och säte som gud ville glömma
Till er som tävlar = har råd att leka med sådna saker kommer jag inte hjälpa er
Sen lämmnar jag aldrig ut info om kundtoppar om inte kunden tillåter det
Har man jobbat med sådant här sen mitten av 80talet så kanske vissa saker inte är så bra för sitt eget kvalitets tänk
Men om kör folkracing som är en sport motorn skall hålla 3-4 varv på en bana som max medelhastighet av 70kmt (jag vet att det går fortare )
och man kör omkring med skrot (nu kommer ett gäng bli förbannade )
Jag kommer att göra en test med 50grades vinkel på en ventil senare i höst
Ps kolla en F1 motor så har dom bara raka kanaler så ändrar vinkl lutningen på ventilerna i stället för att få kanlalen att flöda MAX
I den världen som jag lever i dag (inte vw) har vi lyfthöjd på mera än 28mm och mera än 52graders vinkel på ventilen o sätet och varvar mera än 10500varv på en 8,2 liters motor och två förgasare som lämnar mera än 1380hk utan lustgas
/// Micke
Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke