Trodde jag hade ventilerat detta här, men det hade jag minsann inte.
Tänkte göra en lagom galen grej i sommar.
Ta min bubbla -64 och göra en Europaresa.
Målet är väl en 10-15 länder. Ingen stress, inga motorvägar. Hittar man en strand som ser härlig ut så ska den besudlas.
Mycket glass.
Vad är det för saker, banor, träffar, campingar, vägkrogar etc etc man inte får missa?
Kommer såklart inte att kunna avverka hälften, men har man en hyggligt hög ambitionsnivå så kanske hälften blir verklighet.
Tar med tält etc, men siktar på B&B i mesta möjliga mån.
Var finns lista på samtliga B&B i hela Europa?
Tänkte ta varvet: Danmark, Tyskland, Holland, Belgien, Luxemburg, Frankrike, Schweiz, Monaco, Italien, Slovenien, Österrike, Tjeckien, Polen.
Vissa länder mer för att ha varit i dom på resan än att det finns något att se där.
Om det är möjligt så fota bilen vid alla landsskyltar.
Venedig är tydligen ett ställe som var tvunget att besökas enligt kjolstyget i passagerarstolen, så det blir nog det sydligaste målet. Iofs lite ballt att ta San Marino med när man ändå är där och flänger, men milen börjar kännas smått orimliga då. 178 mil raka vägen hem därifrån. Har iofs en massa bekanta i San Marino.
Troligen inte fel att färdas med just en bubbla. Reservdelar borde fortfarande gå att uppbringa lite varstans, en del verktyg kommer såklart att medtagas och att man själv är bilmekaniker med många år med egen verksamhet och en allmänt klurig prick, borde ju även det hjälpa. Allt ska va ordentligt genomgånget och hårdtestat på hemmaplan innan avresa med.
Om inget annat så lär det nog bli en resa man kommer komma ihåg tills man dör.
SÅ, vad är ett måste?
SPA såklart.
Nordslingan såklart.
Mille Miglia. Någon som har koll på sträckningen? Den gick ju på allmänna vägar.