26 Senaste redigerad av Demian (2011-01-27 11:44:00)

jn skrev:
GB skrev:

(fast Bug Run beror nog mycket på sällskapet ner om det är värt att åka ICQ/ae)

nog för att merparten av dom jag känner/umgås med inom vw är ruskigt trevliga människor som är störtsköna att umgås med, men så illa är faktiskt BR i mina ögon att jag hellre ser andra tillfällen att få umgås med dom som är trevligare. hoppas på tierp att det blir bra då det nu är beslutat men kan fortfarande inte förstå hur man kan kasta bort en sån tillställning som bugrun? jävligt klantigt men mest sorgligt.  ICQ/an

Jag tror att det handlar om att det är mer folk och pengar i den vattenkylda scéenen. Bla har  nog VAG ett helt annat sponorintresse då det gäller nyare bilar.

Jag hörde Bugruns omsättning i siffror från en mycket säker källa. Skulle man gissa friskt, så är man långt ifrån rätt siffror. Mitt förra jobb var en industri/verkstad med runt 15 anställda och det var i samma klass.

Efter det förstår jag att den luftkylda delen inte är lika intressant.
Fast jag tror att de luftkylda bilarna är såpass viktiga för varumärket Bugrun, så man borde inte slarva bort dom.

Att inte bajamajorna sköts, ska man inte ens behöva ta upp. Det borde ju vara en självklarhet att de fungerar.
Jag skulle inte vilja anordna en träff, där nått så enkelt som bajamajor inte sköts som dom ska. Det spelar ingen roll vem som är ansvarig eller ej. Det är ju pinsamt.

Då är det ju bättre att lägga på en tjuga i inträde mot att dom töms dubbelt så ofta, om det nu är en pengafråga

27

Om det är ett företag borde det vara rätt enkelt att bara gå in och söka ut uppgifterna om deras omsättning, är väl gratis om man orkar ta sig till nåt skattekontor eller kostar nån hundring om man söker på nätet...

Jag kan helt klart tänka mig att skippa BR och bara åka på BR classic - eller nån annan träff... om man visste att "alla" andra åxå gjorde så...

de som orkar och har tid kanske kan göra som med succén på detta forum, dra igång något nytt och få alla som är rejält intresserade att haka på så lär resten följa med...  ICQ/ab

Fast såklart, utan vattenskador och partyanimals så blir det nog en rätt liten träff trots allt...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

28

Det här är ju skitbra! Sedan att det är en endagars-träff kan man väl förstå när det är första året. Man vill väl kolla läget innan man brassar på och bjuder på mer. Hoppas det luftkylda folket nu kan glädjas åt en "ren" luftkyld träff på en ny och förhoppningsvis fräsch arena. Jag hoppas jag kommer att kunna åka dit.

29

stefan g skrev:

Sedan att det är en endagars-träff kan man väl förstå när det är första året.

Bra poäng där, Stefan! Jag var själv med och arrangerade en bilträff i Värnamo 1988, och bilklubben jag var med drog på stort med musik och allting vid första försöket. Siffrorna blev ilsket röda för det arrangemanget vill jag lova, och vi vågade aldrig prova igen ICQ/ac ...

För egen del är avståndet för långt. Som 'sörlänning' är jag bekväm av mig. Mer än 25 mil enkel resa blir ett 'no-no'. Och personligen lockar inte en dragstrip i sig mig det minsta - alla kan ju inte vara motorfetischister ICQ/an ! Att sedan träffen ligger så sent på sommaren gör ju att man inte kan ta den som en 'avstickare' på campingsemestern heller Default/hmm .

.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

30

Men kom igen nu skåningar  ICQ/ab ... Det här är nära! Vi har 90 mil till Mantorp och Gardermoen, men man åker ändå! Kanske inte varje år men ICQ/ad

31

Demian skrev:
jn skrev:
GB skrev:

(fast Bug Run beror nog mycket på sällskapet ner om det är värt att åka ICQ/ae)

nog för att merparten av dom jag känner/umgås med inom vw är ruskigt trevliga människor som är störtsköna att umgås med, men så illa är faktiskt BR i mina ögon att jag hellre ser andra tillfällen att få umgås med dom som är trevligare. hoppas på tierp att det blir bra då det nu är beslutat men kan fortfarande inte förstå hur man kan kasta bort en sån tillställning som bugrun? jävligt klantigt men mest sorgligt.  ICQ/an

Jag tror att det handlar om att det är mer folk och pengar i den vattenkylda scéenen. Bla har  nog VAG ett helt annat sponorintresse då det gäller nyare bilar.

Jag hörde Bugruns omsättning i siffror från en mycket säker källa. Skulle man gissa friskt, så är man långt ifrån rätt siffror. Mitt förra jobb var en industri/verkstad med runt 15 anställda och det var i samma klass.

Fast jag tror att de luftkylda bilarna är såpass viktiga för varumärket Bugrun, så man borde inte slarva bort dom.

Att inte bajamajorna sköts, ska man inte ens behöva ta upp. Det borde ju vara en självklarhet att de fungerar.
Jag skulle inte vilja anordna en träff, där nått så enkelt som bajamajor inte sköts som dom ska. Det spelar ingen roll vem som är ansvarig eller ej. Det är ju pinsamt.

Då är det ju bättre att lägga på en tjuga i inträde mot att dom töms dubbelt så ofta, om det nu är en pengafråga

Är du säker på att det är Bug Runs omsättning som träff och inte typ företaget som driver Bug Runs och deras totala omsättning under året. Där kan det nog vara skillnad. Grapé håller väl på en del med annat under året också?

Alte Liebe rostet nicht!

32

nu fanns den utlagd iallafall... ICQ/ab
http://www.nitroz.se/motorny/motorsoffa … 110126#top

33 Senaste redigerad av Demian (2011-01-28 16:28:00)

nizekustoms skrev:
Demian skrev:

Är du säker på att det är Bug Runs omsättning som träff och inte typ företaget som driver Bug Runs och deras totala omsättning under året. Där kan det nog vara skillnad. Grapé håller väl på en del med annat under året också?

Jo, jag antar att det är företaget, men det är ju fortfarande imponerande att det omsätts så mycket.

34 Senaste redigerad av fakeVoxanBD (2011-01-28 18:36:44)

kul att se    ... ett ansikte för bug run..  , åker gärna te bägge ...

fast hem brukar ja int va nå pigg .....

+ jag bajsar inte på bug run ....

35

fakeVoxanBD skrev:

kul att se    ... ett ansikte för bug run..  , åker gärna te bägge ...

fast hem brukar ja int va nå pigg .....

+ jag bajsar inte på bug run ....

Nä jag ska nog oxå laxera mig innan i år ICQ/ad

West Coast Volks
Attitude is everything !

36

ett tips är att besöka toaletter och dushar vid 06.30 eller tidigare, då verkar de hunnit städa sviningen från kvällen innan och de har inte hunnit bli rejält nedsunkade igen... gäller ju förstås inte bajamajorna antar jag, har aldrig vågat besöka nån... Jag ledsnade för ett par år sen och har hållit mig till familjecampingen...