Snyggt jobbat! Ska bli kul att se den live på onsdag
tack , jo det ska allt bli kul

Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Lindärva Mekaniska
Snyggt jobbat! Ska bli kul att se den live på onsdag
tack , jo det ska allt bli kul

Fan va stiligt 
tänkte skruva av framvagnen förut, med det blev till att kapa loss den då nått pitteplyte-pucko tyckte det va en bra ide att svetsa fast framvagnen
det va inte så kul som det låter 
resan till töcksfors blev en success

resan till töcksfors blev en lyckad framgång

Fina grejer, skönt att rambenet fanns 
Den ena bussens död, den andre bussens bröd... Ligg i nu så kan du ratta splitt till sommaren!
Den ena bussens död, den andre bussens bröd... Ligg i nu så kan du ratta splitt till sommaren!
jo tack.. jag ska allt jobba på så gott jag kan 
nu har det fyndats igen
en komplett 1600 dubbelportare som verkar va i bra skick
+ en till relativt komplett 1600 dubbelportare som saknar generator å fläktkåpa men har lite axialglapp
2 fräscha värmekammare och två fina bromstrummor till bubblan min
har inte startat någon motor har stått 10+ år i garage men den kompletta verkar vara riktigt fin... men har dåligt komp, skulle tro nån ventil har kärvat lite
han som "konservera" dom har skrivit en lapp på dom som det står "sotade" skulle tro att ventilerna är slipade mm..
har pysslat med detta det senaste 
Kommer bli bra detta 
Snyggt! Det är en härlig känsla sen när fram och bakvagn sitter ihop på ett stabilt sätt:)
Gött jobbat 
Jo det blir väll bra tillslut, nu är det lite strul att fronten har hoppat fram lite så det går inte å stänga dörren så får bruka lite spänband å rikta lite 
äntligen efter lite om och men så sitter den Jä#%n där permanent, blev en del mätande fram och tillbaka men resultatet blev riktigt bra och dörren stänger bra
tack till dom som assisterat under detta kirurgiska ingrepp 
+ lite bonus bilder på den gamla balken , syns dåligt på bild men den är riktigt misshandlad å ful 
.
Hoppas du tänkte på, vid sådana svetsövningar bör man ha en spalt eller åtminstone 45 graders fasning av kanterna innan svets.... helst diagionala skarvar, då det är viktigt med mycket bra svetsar på rambalkar... man kan även stoppa in bitar bakom som pluggsvetsas för att fördela spänningarna i svetsen...
man vill gärna ha starka svetsar...
slut på messervissert läge...
jag hade ingen 45 gradig fasning eller spalt men såg till att den blev genombränning och bättrade på andra sidan med
var inget gnäll men det är lätt att man ser för lätt på just schassie lagningar..fanns förr regler, som sa lagning av just längsgående rambalkar 6*höjden i diagional skarv med en extra platta bakom .. med pluggsvets.
man bränner ju bort kolet i stålet vid svetsningen, vilket gör stålet skörare + att man bygger in spänningar längs kanterna..
Tror säkert detta håller. . men det är ändå viktigt att man vet ...
var inget gnäll men det är lätt att man ser för lätt på just schassie lagningar..fanns förr regler, som sa lagning av just längsgående rambalkar 6*höjden i diagional skarv med en extra platta bakom .. med pluggsvets.
man bränner ju bort kolet i stålet vid svetsningen, vilket gör stålet skörare + att man bygger in spänningar längs kanterna..Tror säkert detta håller. . men det är ändå viktigt att man vet ...
jo jag förstår vad du menar å det är bra att du poineterar detta
. att plugga fast plattor bakom va ingen dum ide får fixa till det imorgon 
liten update på vad som pysslats med det senaste i höstmörkret 
prova därmed att knacka till en reparationsbite till bakrehjulhuset
repararat mellanväggs biten från töcksfors å byter till den en bite högreupp då den skålningen va bättre
och börjat pyssla ihop i b-stolpen
..
andra sidan står på näst på listan
snyggt jobbat!!! 
mellanväggen
Underbart metallarbete
Boxerville » Projekt » Lindärva Mekaniska
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.