Det kan vara lite svårt att avgöra kvalitén när gummit är nytt. Jag hade en period där jag tyckte jag fick byta drivaxeldamasker oftare än tandborste. Köpte två av den billigare sorten till pickisen (detta var förvisso från csp). Bytte en trasig damask och den höll något år eller två, satte på nästa (från samma inköp) och den höll ungefär lika länge. Pinsamt när den uråldriga original damasken på andra sidan såg lika fin ut som ny.
När jag så skulle köpa nya från classicvw tog jag upp detta och om de hade hört något i kvalitetsskillnad mellan deras billiga och dyra drivaxeldamasker, det hade de inte hört/ fått någon feedback på. Därför tyckte jag det var kul att att testa att köpa en av den billiga (49kr) och en av den dyrare (99 kr) och så monterade jag bägge samtidigt på pickisen. Gummit kändes ungefär lika vid monteringen, men den dyrare satsen kändes mer genuin i kartong med fabrikör och dessutom nya bultar, brickor och fett. Detta var nog ca 3 år sedan, kollade på damaskerna nu i år igen. Först såg bägge hela och fina ut, men när jag klämde på dem upptäckte jag att den billigare var full med små torrsprickor och gummit har börjat kännas sprött. Den dyrare såg ut som ny. Den billigare kanske håller något år till om jag har tur, den dyrare skulle jag tro håller minst det dubbla eller mer. När det bara skiljer 50 kr (även om det är dubbelt så dyrt) skulle jag inte tveka en sekund på att välja de dyrare damaskerna! + att man får med allt för monteringen.