1

Ska man rädda en rostig platta från -50 utan papper?

http://www.forumbilder.se/CFH5L/dsc02711.JPG
http://www.forumbilder.se/CFH5L/dsc02718.JPG

VW 1200 -60
VW 1300 -66

2

Finns chassi nummret på ramtunnlen så borde det ju gå att plocka in den i registret .

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

3

kisavw skrev:

Finns chassi nummret på ramtunnlen så borde det ju gå att plocka in den i registret .

Måste jag inte ha ngn typ av dokumentation, gammal reg.skylt för att lyckas med det? Har ingenting sådant....... ICQ/ac

VW 1200 -60
VW 1300 -66

4

Nyna skrev:
kisavw skrev:

Måste jag inte ha ngn typ av dokumentation, gammal reg.skylt för att lyckas med det? Har ingenting sådant....... ICQ/ac

Nej det man behöver är ett köpekontrakt på bilen , sen får man jaga på länsarkivet med chassinummret alternativt kolla med vw historiska klubben
dom har ju underlag på alla svensksålda bubblor.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

5

kisavw skrev:
Nyna skrev:
kisavw skrev:

Nej det man behöver är ett köpekontrakt på bilen , sen får man jaga på länsarkivet med chassinummret alternativt kolla med vw historiska klubben
dom har ju underlag på alla svensksålda bubblor.

OK. Får bli en tur till skogen igen då och kolla om jag hittar nåt chassinummer...... ICQ/ab .

VW 1200 -60
VW 1300 -66

6

Tänk om ens platta var så fin Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

7

Nyna skrev:
kisavw skrev:

Enda du behöver är ett kvitto på att du köpt den, och skicka förfrågan hos Landsarkivet på gamla papper. Utan reg kommer de inte att hitta den, men det gör inget för Transportstyrelsen godkänner även misslyckade försök. Klart du ska rädda den!

8

Vill du inte ha den så köper jag den av dig, då kan du skriva ett kvitto till mig ICQ/ad

Mvh Anton

9

Michos Miche skrev:
Nyna skrev:
kisavw skrev:

Enda du behöver är ett kvitto på att du köpt den, och skicka förfrågan hos Landsarkivet på gamla papper. Utan reg kommer de inte att hitta den, men det gör inget för Transportstyrelsen godkänner även misslyckade försök. Klart du ska rädda den!

det går söka på landsarkiv utan ha regnummer , jag har sökt chassi nummer och har fått svar ICQ/ab

gjorde skolarbete  om min morfars bubblor , då fick jag göra allt jag kunde hitta på och leta dona och greja ICQ/ab

Typ 1or: 55/5, 61, 67, 67, 68,72 typ 3: 70.