2 2013-09-20 07:39:23 Senaste redigerad av rickard m (2013-09-20 07:44:56)
Grym! Men blir det inte ganska trångt mot benen om du ska på med IDA-gasare, för det ska du väl? 
Edit: kanske inte är några problem för det går visst att få plats med tripplar på sådana där trehjulingar också 

Bilar: Westfalia 1974, Dubbelhyttspickup 1978, Golf 1983, 911 1971
Insta: Rm_engrg
Fixat huvud och slav cylinder till kopplingen från en amazon på jobbet nu skulle jag haft en amazon kopplingscylinder till att använda till bakbromsarna
Frän trike, saknar en hög Sissybar för passageraren..
Sen snälla använd en riktig bromscylinder istället för Volvo Kopplingsgrejor, för dom är junk redan från början.
Och kör du med en sån i alla fall behövs en Residual valve ("backventil").
Sitter original i VW bromscylindern, och en sån är billigare än Volvo cyindern.
Det är absolut inte fel att använda amazon kopplingsgrejer går bra i alla väder.
Är det en 1500? Trike&Chopperram ser det ut som.Vad står det för ramnr. på styrhuvudet?Håller själv på att bygga min tredje.
koolt om du fick dit en cyclops lampa i fronten istället för den lilla som är där

Yamaha DT50MX -89, Scrambler Edition "Gorm"
Dune Racer - a PC game
- "rost kan komma snabbt men patina kommer med tiden"
Gladheims VW
Ser bra ut , har du löst det med koppling ?
Har inte gjort så mycket på den ännu, pillar lite på den mellan dom andra projekten. Blir amazon grejor iallafall och fotkoppling på vänster sida
Hej!
Hur funkar det på en trike då man inte vanligtvis har någon fläktkåpa eller kylplåtar? (inte ens en fläkt?)
Kan tänka mig att det funkar någorlunda på landsväg med litet fart, men på tomgång eller i stadstrafik?
Gissar att de bakre cylindrarna kan bli litet för varma? Ser ju att du har en väl tilltagen oljekyl, men räcker den? Räcker fartvinden till?
Men jag tycker bygget är häftigt, eller hellre har "attityd" eller som vi säger på götebosska, bågen är "tyken" (=uppkäftig på rikssvenska).
Och som sagt kompakt, de trikar jag sett har varit mycket större.
Har ju inte provat själv ännu men jag antar att det ska fungera, folk har ju kört så i massor med år
Oljekylaren är ju givetvis viktig och större/modernare än orginal
förstår att du behövde få upp styret iom att du är lång och ska få plats med benen men vettefan om det där matchade stuket riktigt? smaken är som baken. ingen som har en rörbock du kan låna? kan nog ordna några meter rostfritt i rätt dimension om du vill leka lite?
Ska prova med ett brett helt rakt rör oxå, då får man luta sig lite fram över tanken men det är ju ingen långfärdsmaskin så det borde funka
Nu till salu