Hämtade en hög med Mini Mk1 grejer, samt två Mk1 karosser.
Tanken är att göra en Mini prototyp från 1958 med en rolig A-motor, straight cut vx-låda, Cooper S bromsar och modifierad hjulupphängning.

Modern cars are nothing but visual pollution !
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt - icke VW » Prototyp Austin Seven 1958
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Hämtade en hög med Mini Mk1 grejer, samt två Mk1 karosser.
Tanken är att göra en Mini prototyp från 1958 med en rolig A-motor, straight cut vx-låda, Cooper S bromsar och modifierad hjulupphängning.

Satan i gatan - va fränt Rainier. Låter som ett kul bygge tar och spanar in det nästa gång jag kommer till verksta´n.
Men.... RPB:n först 
Hämtade en hög med Mini Mk1 grejer, samt en kaross från en 63:a och en 65:a.
Tanken är att göra en Mini prototyp från 1958 med en rolig A-motor, straight cut vx-låda, Cooper S bromsar och modifierad hjulupphängning.![]()
Snyggaste bilden på länge. En pickup med släp i arbete 
Pickupen är verkligen priceless. En fin klassiker med nästan obegränsad användning. Jag älskar den !
Kul projekt. Kommer följas. Åkte med i en trimmad kojja en gång och blev imponerad av väghållningen i dem. Den gick som en gocart!
Men.... RPB:n först

Nästan ett år senare varav 3 månaders daglig svetsning... så långt har vi kommit nu:

oh fränt! tanken var att sätta i rejäl maskin i basickarossen eller...kul! men en a-motor.. vad är det? 1275 eller..
Bra jobbat!
Prydlig maskin, snyggt jobbat!!
Snyggt 
Riktigt grym! Kul när man renoverar dom som dom såg ut och inte sätter på massa skärmbreddare och grejjer som folk ofta gör med hundkojorna.
Är den klar än?
Nej inte än. Kvarstår är dörrarna, lite inredningsdetaljer och motorn.
Sist monterat är prototyp baklampor, prototyp innerspegel och prototyp rattstångkåpa.

Vilket strålande arbete! Var det den supertrötta som var så dåligt lagad som stod till vänster när man kom in?
Idag hos registreringsbesiktning. Allt var godkänt och nu är jag officiell ägare till sveriges äldsta Mini (Mini no. 44, 11:e juni 1959)

Och en bild av motorn:

Snyggt jobbat !!
Dubbla SU är det option eller satt det på original?
Dubbla SU fanns bara på Cooper (S). Men just det här kittet kommer från MG Metro challenge på 80-talet och tillverkades bara i ungefär 12st. På samma insug kan man montera Weber.

Haha! Komiskt! Den silver/svarta Mk 1 karossen du hämtade förra året köpte jag som hel bil 1992 för 400kr! 
Fast då satt det en Cooper 997cc motor/låda i!
Snyggt jobbat,trägen vinner... 
fasen va vackert.. nästan så man blir tårögd

In conversation about ADO15 prototypes with John Sheppard; body draughtsman at BMC, responsible for body draughting on Mini since 1956. On the right Kay Drury from MiniWold magazine and behind her, Bob Robbins; junior draughtsman under John Sheppard since 1958.
Respect!
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt - icke VW » Prototyp Austin Seven 1958
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.