Han kollade inte så noga på dessa delar när jag var där så jag kommer inte att säga något och hoppas det går bra,,,,, 
Bilen var ju utrustad med skivor,,,,,,,,,,,
201 2013-09-16 16:09:50 Senaste redigerad av Marantz (2013-09-16 16:11:51)
... varför va jag tvungen å glappa om dedärniga bromsarna då
jaja så lång tid som det tar för mig så har han väl glömt bort det tills det blir dax för besiktning 
Lite samma sak här mer beträffande min. Får bita i sura äpplet å åka å besikta första gången med fula 4-bultade fälgar utan att desto mer snacka om det... Sen byta till rätt look när man fått regg-besiktningen avklarad... 
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36
Yes, äntligen rätt delar.
Framvagnen äntligen komplett.
Nu ska bara de "nya" kortare drivaxelrören blästras o målas så jag kan byta och förhoppningsvis få rätt bredd på bakvagnen. 
Det är väl ingen som kan se att detta inte är original eller,,,,,,,,,,,,,
Yes, äntligen rätt delar.
![]()
Framvagnen äntligen komplett.
Nu ska bara de "nya" kortare drivaxelrören blästras o målas så jag kan byta och förhoppningsvis få rätt bredd på bakvagnen.
Ser ruskigt bra ut! Kul när grejerna stämmer! 
Ååååh vad jag blev meckarsugen, är det empi spindlar?
Vet ej, made in Brasil stod det på lådan. 
Vad hade du för bredd i tum på fälgarna med et20?
5,5
Hej varför satte du förstärkningar ovanpå plattan istället för under?MVH INGMAR
Njae, de ska sitta under. Bara visar hur de ser ut.
Hej varför satte du förstärkningar ovanpå plattan istället för under?MVH INGMAR
Äntligen fått dit drivaxlarna/rören och konstaterade att något måste göras åt trummorna, axeln låg jäms med trummans kant.
Svarvade av 5mm inv och 15mm utvändigt, perfekt passform.
Äntligen något som gick bra, spindlar/dämpare på plats.
Montering av okhållare/ok nästa steg.
Ser bra ut! Ska bli kul att se hur det blir när hjulen sitter på!
Influensa i tre dagar nu, går runt som en zombi och bara sover. 
Första riktiga dag i garaget.
Framvagn på plats med allt vad det innebär, bara bromsslangen jag inte tycker sitter bra.
Antingen över styrleden eller en kringla under.
Kortare bakvagn på plats.
Nu ska karossen lyftas på för att se om allt besvär lönat sig, kortare rör/axlar mm mm.
Grattis! Den står på hjulen! Ser bra ut 
Igen ja,,,,,,,, 
Kaross på , klar förbättring. 
Nu ska den ju sänkas lite bak och fram då kommer det att bli perfekt. 
Sänk inte för mycket bak för den sätter sig när du börjar åka.
Ali G
Nejdå, lite svårt att veta då motorn inte är på plats.
Kul att se att det vart bra!! Nu är det ju bara resten kvar 
Dum fråga igen, hur får man fast kofångarna på karossen?
Som jag sa i tråden om speedsterbyggare. Printa ut Fiberfab's instruktion. Måååånga sidor med informativa bilder.... 
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36
I praktiken ifall det inte kom nåra fästen med kitet: Improvisera... 
snapshots ur Fiberfabs instruktion.
Hålen i karossen ska sitta 13½ tum från mittlinjen av karossen i båda ändor enligt instruktion.
Centrum av hålen ska sitta 4 tum från nedre kanten av bakre läppen och 3 tum från nedre kanten av läppen framtill.
Hålen ska sen sågas så att dom blir en tum upp och ner från den höjden. Dvs. totalt 5cm höga spår typ samma i bubblor. bredden på hålen en fjärdedels tum. dvs. 6-7mm.
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36


