Ser ut som ett typ3 block, motornummer på ovansidan misstänker jag, T eller U?
Var har du oljestickan?
S
5 2013-09-11 21:22:12 Senaste redigerad av hasse (2013-09-11 21:56:19)
Här finns nog en lösning;)
Du har en fru med goda idéer, själv kom du ju inte på nåt eller, den striden vann nog hon på VO
Nåväl, en typ 3 konvertering kan använda en sånhär:
http://www.csp-shop.com/cgi-bin/cshop2/ … 0&all=
Och motornummret sitter (tycker jag mig minnas) där pilen på bilden pekar, ta fram moran o krafsa:
S
Här finns nog en lösning;)
ja se där .Tack Alex
Du har en fru med goda idéer, själv kom du ju inte på nåt eller, den striden vann nog hon på VO
![]()
Nåväl, en typ 3 konvertering kan använda en sånhär:
http://www.csp-shop.com/cgi-bin/cshop2/ … 0&all=
Och motornummret sitter (tycker jag mig minnas) där pilen på bilden pekar, ta fram moran o krafsa:
S
Ja hon är klok hon
Dom måste ha kollat genom hålet iom svetsade locket.Så nyfiken så jag smyger ut o krafsar nu.
13 2013-09-11 22:25:07 Senaste redigerad av Sten vW (2013-09-11 22:37:37)
Jag tippar på att du hittar ett U.
Om du finner nåt annat så finns det en lista här:
http://www.thesamba.com/vw/archives/inf … etters.php
Sedan så börjar man fundra över hur en motor mår som man inte kan kolla oljan på
S
Edit: ett T ja där ser man, typ 3 1600....
S
Edit: Utbytes
Möjligen bytt, lite skillnad.
Allt typ 3 kylplåteri etc är väck, visserligen kan man köra med typ1 kyl (som det sitter lite rester av på motorn) i en typ 3 men då kan man inte lägga locket över motorn i bagaget.
I en notch kan det möjligen funka men i en squareback så har drar man nog den mesta kylluften från kupén om man inte lägger en "badbalja" över motorn..
S
Jag tippar på att du hittar ett U.
Om du finner nåt annat så finns det en lista här:
http://www.thesamba.com/vw/archives/inf … etters.php
Sedan så börjar man fundra över hur en motor mår som man inte kan kolla oljan på
![]()
S
Edit: ett T ja där ser man, typ 3 1600....
S
Planen är att kolla lagerspelet om det är schyst kanske sätta i den i min cab.Borde väl funka att flytta över den nya oljekylen o ha doghouse 30 hk kåpa moddad ?
Edit: UtbytesMöjligen bytt, lite skillnad.
Allt typ 3 kylplåteri etc är väck, visserligen kan man köra med typ1 kyl (som det sitter lite rester av på motorn) i en typ 3 men då kan man inte lägga locket över motorn i bagaget.
I en notch kan det möjligen funka men i en squareback så har drar man nog den mesta kylluften från kupén om man inte lägger en "badbalja" över motorn..S
Ja en typ1 cab
Och avgas ventilen på 3:ans cyl. sitter troligen lite löst i styrningen. då på en typ 3, den cylindern går varmare eftersom oljekylarens placering..... 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Kylplåtar till en typ 3 motor har jag om du vill bygga tillbaka den till typ3.
Har nog även röret till oljestickan också. Har nog både 6v och 12v plåtar.
Lagt ut den på annons




trodde jag blivit blind så jag bad frugan titta hon såg inte heller men hon kom på det hon sa man kanske tittar genom hålet ( oljelocket ) 
arkeologiska utgrävningar vad har dom gjort ?



