Jo, att SFRO ska vara inblandade känner jag till. Dock verkar det vara lite olika "regler" beroende på vilken representant man får... Har kännedom om en person som bara gjorde den "lilla" på SFRO och sedan var det klart. Andra har fått göra mer än en, dvs precis som för andra fordon.
möjligheten som fanns innan var från -83 
Dock är det bara dumt att inte förstärka upp plattan med 4-kantsröret. När/om jag river ner den blåe så ska den få ett sådant oavsett.
Har för mig att SFRO kräver bälten, men om det är ett ombyggt fordon kan de tas bort om det är "rätt" årsmodell efter regbes.
Visst kan det anses vara dumt att inte ha bälten, men efter att ha kört buggy i 8 år och dessutom haft den som bruksbil på sommarhalvåret (=~1000 mil) så vill jag påstå att bälte vill jag gärna ha i stan där hastigheterna inte är så höga, men om jag kör över 40-50 känns det nästan bättre utan då jag tror man har större chans att överleva om man flyger ur bilen än det enorma krockskydd 3 mm glasfiber erbjuder.
För att citera en polisman: "det ser helt underbart ut, men ur säkerhetssynpunkt borde de vara förbjudna. Ha en trevlig färd"
www.beachbuggy.se - buggyforum för buggyälskare
vagnpark:
Röd buggy -67 ,Blå buggy -67, Vit/blå/svart buggy -69 under uppbyggnad