Peter S skrev:Tomas A skrev:Men Peter, Berg-BULTEN är inte dyr. Den kostar bara lite mer än de andra
Eller tänk som så att den kostar mellan ½ till 1% av vad en vettig motor kostar.
Dessutom får man med ett ljusblått A4 med all tänkbar information nedskrivet. Och som du själv skriver, så har den 36mm skalle. Alltså ingår hylsan i sitt standard verktygssortiment.Allt är relativt.
Det är mycket pengar, men det är inte dyrt som en viss skåning som jobbar med VW skulle säga.
Jag håller med om att det är en billig investering OM den gör sitt jobb.
Frågan är dock om den är bättre än de andra förekommande bultarna (ja, jag vet att korrekta termen är skruv).
En hylsa av rätt storlek är inget problem.
Sedan har vi ju originalbulten. Varför har man ratat denna till förmån för eftermarknadsprodukter av svajig kvalitet?
Därför att originalbulten går av om man försöker dra den så mycket som man drar dom kraftigare.
Alla skruvar som dras förbi sin sträckgräns går av.
Om man ska använda en eftermarknadsprodukt så ska man veta att den är bättre och hur den ska monteras. Om Berg är den ända som kan leverera alla uppgifter som behövs så är det produkten man ska använda, som jag ser det.
Ali G
Eller tänk som så att den kostar mellan ½ till 1% av vad en vettig motor kostar.
).