Det är en äkta Westfalia 73:a.
Inredningen är Helsinki, men stämplar och bok säger Helsinki Berlin. Har aldrig ifrågasatt det på ett skarpare plan.
I övrigt rullar bussen på. Har kört ca 600 mil med den sen jag väckte den ur dvalan förra våren. Enda missödet hände precis innan BRC i år, då jag på något skumt sätt tappade dräneringsskruven i flottörhuset på ena förgasaren 1km hemifrån och det upptäcktes först hemma då det forsade soppa över hela motorn. Lånade den skruven från bubblan och brände direkt upp till Tierp och allt är som det ska igen.
Sedan förra sommaren har vagnparken växt med en bay DH, där någon tidigare ägare fått för sig att motorn lättast avlägsnas med vinkelkapen. Tänk att fyra bult kan skrämma så många... Jaja, alla delar till den har införskaffats och ligger på flaket. Ganska omfattande projekt, men helt klart värd att räddas då den är riktigt rostfri.
I våras kom jag över en bubbla 67:a som gått som plocka svamp bil åt en tant i Tyresö. Riktigt fin originalbil, som tyvärr blivit stående dom senaste åren. Numera besiktigad med blankt papper och lite av en daily driver. Kommer projekttråd på den senare.
Precis innan sommaren fick jag ett tips om en Bay DH som stod bara några kilometer ifrån mina föräldrar på gotland. Självklart inspekterades den och efter ägarsök visade det sig vara en ungdomskärleks brorsa som ägde den. Ringde och fem minuter senare var den min. Stått sen 97 på en åker som fågelskrämma mot gäss. Gammal militär och riktigt fräsch. Grävdes upp och drogs hem. Den har jag pillat med lite under semestern och den kördes faktiskt in i släktgaraget
Kommer tråd på den med
Trasig, men inte förstörd...
Haft: Splitbuss-61, Westfalia-73, 1303-73, 1303 BIG-74, 1302 CAB-72, DH-75, 1500-67, Baja-72, Tristar-90
Har: Deluxebuss-77, DH-78, 1500-67, Buggy-67, Magnum DH-90